استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: شهید رجایی از نظر شاخص های فکری، رفتاری و شخصیتی الگویی برای مدیران در تراز انقلاب اسلامی است.

مدیریت جهادی و سخت کوشی نیاز امروز جامعه ما است

به گزارش گلستان24؛حسن صادقلو امروز در مراسم گرامیداشت هفته دولت و شهدای کارمند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا اظهار داشت: شهیدان رجایی با شاخصه‌هایی که داشتند تبدیل به مدل و سیره شدند. مگر می‌زشود انسانی شاخصی نداشته باشد اما تبدیل مدل و سیره شود.

وی با بیان اینکه هفته دولت بهترین فرصت برای شاخص‌شناسی شهیدان رجایی و باهنر است، افزود: شاخص فکری، رفتاری و شخصیتی را باید در این شهدا مورد پردازش قرار دهیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه مدیران باید شاخص‌های فکری نظام و انقلاب را باید داشته باشند، گفت: اینان در تراز افکار انقلاب اسلامی در صحنه بودند. اگر می خواهید یک نمونه مدیر در ترازانقلاب اسلامی را معرفی کنید باید به شاخص‌های شهیدان رجایی و باهنر توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: شهید رجایی و به تبع آن شهید باهنر خیلی کتک خوردند زیرا از شاخص فکری انقلاب در تراز نظام دفاع می کردند. همه اقدامات و کارهای ما باید در تراز انقلاب اسلامی باشد حتی توسعه و عمران باید با مشخصه فکری نظام همراه باشد.

استاندار گلستان یکی از ویژگی‌های شخصیتی شهید رجایی را خضوع و مردمی بودن این شهید بزرگوار دانست و اظهار کرد: بسیاری از رفتارهایی که در رزمندگان مدل رفتاری شد به دلیل شخصیت و منش شهید رجایی بود. گاهی خیلی از رزمنده‌ها بخشی از مبلغ حقوق خود را بر می‌گرداندند، که این نشات گرفته از همان سیره و مدل بود.  برخی از رفتارهایی که رزمندگان انجام دادند فاصله زیادی با رفتار امروز ما دارد.

وی ادامه داد: نیاز زمان ما به سختکوشی و مدیریت جهادی به ویژه در قلمرو تحقق شعارهایی که مقام معظم رهبری انتخاب می‌کند، است. دوری از حب قدرت، مبارز بودن و نهراسیدن، شناخت راه تخصص در عین تعهد وجوه کلی در شاخص‌های رفتاری شهیدان رجایی و باهنر بود برای همین است که رهبر معظم انقلاب از آنان به عنوان سیره و مدل یاد می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان: انقلاب امام خمینی(ره) را باید انقلابی اداره کنیم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان هم در این مراسم گفت: وقتی در دفاع از نظام اسلامی انقلابی عمل نکنیم، ضد انقلاب ورود می‌کند و همه مبانی ما را می‌کوبد.

حجت الاسلام احمدرضا احمدی اظهار داشت: نباید این فضیلت که انقلاب کرده ایم و برایش کتک خوردیم و شهید داده ایم را فراموش کنیم.

وی افزود: امام خمینی (ره) در طول زندگی خود همواره در مبارزه با ظلم و ستم بود و یک روز خوش نداشت. حالا ما باید انقلاب امام (ره) را انقلابی اداره کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هرجا کم کاری کنیم، ضرر خواهیم کرد، گفت: هرجایی که در دفاع از نظام خوب و انقلابی عمل نکردیم، ضد انقلاب ورود کرد و همه مبانی ما را کوبید.

وی با بیان اینکه دولتمردان در نظام اسلامی باید انقلابی باشند، اظهار کرد: نباید دولتمردان اجازه دهند که کسی به ارکان نظام و مکتب و انقلاب امام (ره) در یک مجموعه بی احترامی کند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شهید رجایی گفت: وقتی امام مسلمین از شهید رجایی به عنوان انقلابی یاد می کند، به معنای این است که سایر دولتمردان باید انقلابی باشند، انقلابی کار کنند.

وی ادامه داد: مومن بودن و کار خالصانه انجام دادن از ویژگی های شهید رجایی بود که موجب ماندگاری وی شد. الان با گذشت 36 سال از آن هم چنان نام شهید رجایی می‌درخشد. این بدان خاطر نیست که تنها یاد آنها را گرامی بداریم بلکه اقدام مومنانه و عمل صالح آنها سبب ماندگاری شده است.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار