از ابتدای سال جاری انجام شد

مدیرکل استاندارد گلستان از پلمپ 81 مورد آسانسور، باسکول و وسایل شهربازی به دلیل عدم استاندارد خبر داد.

پلمپ 81 مورد آسانسور، باسکول و وسایل شهربازی در گلستان
به گزارش گلستان 24 ؛ محمود فرمانی در گفت‎وگو با خبرنگاران با بیان اینکه اداره کل استاندارد گلستان در سال جاری اهتمام ویژه‎ای برای بازرسی آسانسورهای دستگاه‎های دولتی و عمومی دارد اظهار کرد: با انجام بازرسی به نوعی جامعه دچار حساسیت خواهد شد تا به دنبال بهسازی و دریافت تأییدی کیفیت آسانسور باشند، بدین ترتیب شاهد افزایش سطح ایمنی در جامعه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در همین راستا مصوبه‎ای در کارگروه استانداردسازی گرفتیم که بر اساس آن اگر آسانسورهای استانداری گلستان تأییدیه اداره استاندارد را نداشته باشند پلمپ خواهند شد.

فرمانی افزود: باید با فرهنگسازی لازم مردم حساسیت این موضوع را درک کرده تا ضریب امنیت زندگی خود را افزایش دهند.

مدیرکل استاندارد گلستان در ادامه به تفاهم نامه این سازمان با اداره کل بهزیستی استان اشاره کرد و افزود: در راستای این تفاهم‎نامه از تجهیزات 154 مهدکودک شهرهای استان بازرسی به عمل آمد و در مجموع آمار رضایت‎بخشی را دریافت نکردیم.

*افتتاح دومین پژوهشکده منطقه‎ای کشور در گلستان

فرمانی با اشاره به افتتاح دومین دفتر منطقه‎ای پژوهشگاه کشور در گلستان گفت: با افتتاح این پژوهشگاه که در حوزه استانداردسازی فعالیت می‎کند شاهد اتفاقات خوبی در استان خواهیم بود در واقع این پژوهشگاه به بحث اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی کمک به سزایی خواهد کرد.

وی به راه‎اندازی پویش «کالای استاندارد ایرانی می‎خرم» اشاره کرد و افزود: هدف از راه‎اندازی این پویش گسترش مصرف کالاهای با کیفیت استاندارد ایرانی است بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید یکی از زیرساخت‎های توسعه، تولید و استفاده مردم از تولید ملی است.

مدیرکل استاندارد گلستان با بیان اینکه این پویش منافع ملی دارد و منافع سازمانی در آن دخیل نیست، خاطرنشان کرد: منظور از این پویش ملی خرید هر کالای تولید داخلی نیست حداقل بحث کیفیت و استاندارد شدن کالاها باید مدنظر قرار داشته باشد.

*کمبود نیروی انسانی در اداره کل استاندارد گلستان

فرمانی یکی از مشکلات اداره کل استاندارد گلستان را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: در حالیکه 80 درصد از کارهای سازمان به بخش خصوصی واگذار شده است اما هم‎چنان با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

وی گفت: در دو سال اخیر 13 نیرو به اداره کل استاندارد گلستان اضافه شده است.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار