مصاحبه گلستان24 با صفر علی اخلی:

دشمنان ایران که فهمیده بودند میتواند جامعه ایران را تحت سیطره خود در بیاورد، امام خمینی (ره) را تبعید کردند. اما این کار که برای جدایی امام (ره) از مردم ایران انجام گرفت، به نفع انقلاب بود و باعث شد امام (ره) در مدت تبعید خود، شاگردانی تربیت کند که بعدا مدیریت جامعه اسلامی ایران را دست بگیرند.

تبعید امام (ره)، اشتباه بزرگ حکومت طاغوت

صفر علی اخلی، معاون اداری مالی سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، حضرت امام خمینی (ره) را آغاز گر یک حرکت علیه طاغوت و استکبار جهانی می خواند و می گوید: دشمنان نیز این را فهمیده بودند که ظرفیت امام (ره) برای اداره جامعه بسیار بالاست و او میتواند جامعه ایران را تحت سیطره حکومت دینی قرار دهد. چرا که در پیام ها و فرمایشات حضرت امام (ره) بار ها این موضوع را شاهد بودند. نحوه سلوک امام (ره) در حوزه علمیه قم و در مقایسه با سایر علما این تفاوت را دشمن کاملا  احساس کرده بود. به همین جهت می خواستند وی را از ملت دور کنند تا به این نتیجه ای که می خواهد نرسد. خواستند این ظرفیت را از ملت ایران جدا کرده و به جای دیگری منتقل کنند تا ارتباط بین ایشان و ملت برقرار نشود.

امام خمینی

اخلی معتقد است علت تبعید ایشان همین فاصله انداختن بین ملت و امام (ره) بود. وی می گوید: این موضوع هم به نفع انقلاب اسلامی تمام شد. زیرا تبعید امام (ره) به نجف باعث شد که کادر سازی آینده نظام، در خارج از مرز های ایران به خوبی شکل بگیرد. امام توانست شاگردانی تربیت کند تا نیروهای لازم برای ادامه راه انقلاب و اداره آن محیا باشد. وی در قم و نجف توانست این آماده سازی ها را بوجود بیاورد و نیروی انسانی مورد نیاز مدیریت جامعه را تربیت کند و این شاگردان که خودشان علمای روزگار هستند، در بدو انقلاب، همراه امام (ره) درخشیدند و با امام (ره) در صحنه انقلاب و مبارزه حاظر شدند. آن ها با امام (ره) در انقلاب نقش ایفا کردند و با ایشان در مدیریت جامعه مسئولیت به عهده گرفتند. انقلاب و اداره جامعه را پیش بردند. اگر فاصله ای بین جرقه های آغازین امام در سال 42 افتاد، فرصتی بود که خداوند متعال پیش آورد تا انقلاب اسلامی شکل بگیرد. الحمد الله با آشنا شدن مردم با ابعاد مختلف مبارزه امام (ره) ، وی را همراهی کردند و طاغوت شاه را از این مملکت خارج کردند. امام (ره) زمانی آمد که طاغوت رفته بود. همان ابهت و شجاعت امام(ره) قبل از این که به وطن بیاید، طاغوت را از میان برد.

ارسال نظر

آخرین اخبار