مخترع و کارآفرین گنبدکاووس:

مخترع و کارآفرین شهرستان گنبدکاووس با انتقاد از برخی تمرکزگرایی‌ها در مرکز استان گلستان، گفت: حوزه علم و فناوری در گلستان فئودالی و فدرالی اداره می‌شود.

 انتقاد از تمرکزگرایی مرکزنشینان در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛محسن زمانی صبح امروز در دیدار جوانان و نخبگان گنبدکاووس با فرماندار این شهرستان که در فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه عدم توجه به نخبگان جوان در شهرستان‌ها به یک امری طبیعی و مرسوم تبدیل شده است، اظهار کرد: متاسفانه امروز هر قدر هم که مشکلات اشتغال جوانان بیشتر می‌شود باز هم به جای چاره‌اندیشی برای حل مشکل صورت مساله را پاک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما از همان دوران ابتدایی تا امروز که فارغ‌التحصیل دانشگاه شده‌ایم هر ساله و مداوم رتبه‌های برتر جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره خوارزمی را کسب کرده‌ایم، افزود: امروز نخبگان ما در میان این جشنواره‌های بدون خروجیِ کارآمد در حال دست و پا زدن هستند.

مخترع و کارآفرین شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه بنده دوست دارم در شهر خودم و زادگاهم به مردم خدمت کنم اما هیچ توجهی به ما نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این در حالیست که در شهر تهران در چندین نهاد و موسسه از ما استفاده می‌شود اما در شهرستان خودمان فقط مسوولان به ما وعده و وعید می‌دهند که آینده روشن است.

زمانی عدم توجه مجموعه آموزش و پرورش به نخبگان و فرهیختگان را بسیار خطرناک دانست و ادامه داد: اگر نتوانیم از دوران نوجوانی به نخبگان اهمیت داده و ایده‌ها و ابتکارات آنها را به عرصه تولید و تجاری سازی ببریم بدون شک این نوجوان از ادامه کار دل‌سرد شده و یا به سمت خارج از کشور هدایت می‌شود.

وی با انتقاد از تمرکزگرایی مرکزنشینان در استان گلستان و تجمیع همه امکانات و توجهات به شهر گرگان، تصریح کرد: در استان گلستان با یک شیوه حکومتی فئودالی و فدرالی در عرصه علم و فناوری مواجه هستیم که هر اقدامی در شهرستان‌ها باید با گرگان هماهنگ شده و از آنها کسب اجازه شود و حتی بسیاری از اندوخته‌های علمی شهرستان‌ها به نام مرکز ثبت شود.

مخترع و کارآفرین شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه همه جوانان نخبه و فرهیخته در سرتاسر کشور به میهن اسلامی خود عشق می‌ورزند، تاکید کرد: تاکید ما بر توجه نخبگان در شهرستان‌ها ناشی از نگاه ناسیونالیستی نیست و بیشتر از این منظر باید به آن توجه کرد که عقب ماندگی‌های تاریخی در شهرستان‌ها نسبت به مراکز استان‌ها و پایتخت کشور را باید هرچه سریع‌تر جبران کرد.

زمانی بسیاری از افتخارات و ایده‌های مطرح شده در مرکز استان‌ها و پایتخت کشور را محصول تفکرات شهرستانی‌ها در دورترین نقاط کشور دانست و گفت: متاسفانه عدم شبکه‌سازی در حوزه نخبگان و دسترسی غیر آسان همه نخبگان به مراجع حمایتی از مهم‌ترین دلایل این اتفاقات ناخوشایند است.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار