فرماندار گمیشان با اشاره به رنج مردم این شهرستان بویژه در روستاها از کم آبی در فصل تابستان، گفت: با بسیج امکانات استانی و فرااستانی بصورت 24 ساعته توزیع آب شرب در مناطق دچار مشکل با استفاده از تانکرهای ثابت و سیار در حال انجام است.

توزیع آب شرب در مناطق دچار مشکل در گلستان

به گزارش گلستان24؛امیر شیر توماج روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اظهار داشت: گرمی هوا ،مستهلک بودن شبکه انتقال و هدررفت آب ،کم توجهی به صرفه جویی و افزایش مصرف به دلیل شرایط جوی و آب و هوایی؛ این روزها کم آبی در گمیشان را محسوس تر کرده است.
وی ادامه داد: این درحالی بوده که دبی آب استحصالی از چاه های آب شرب شهرستان نیز با توجه به فصل کشت و داشت محصولات زراعی با مصرف آبی بالا در مناطق بالا دست استان، کاهش یافته است.
فرماندار گمیشان اضافه کرد که هم اینک 5 تانکر انتقال آب شرکت آب فاضلاب روستایی و یک تانکر بسیج سازندگی در امر توزیع سیار آب شرب در مناطق روستایی شهرستان فعال هستند.
وی با بیان اینکه برخی از این تانکرها از استان های مازندران و خراسان شمالی تامین شده است، افزود: همچنین تانکرهای آب رسانی ثابت توسط دهیاری ها در روستاها مستقر است.
توماج همچنین گفت که با توجه به پیش بینی افزایش مصرف آب در ایام عید قربان، موضوع به ادارات مسئول در استان منعکس شده بود و در همین راستا مدیرعامل آبفار و معاونان آب منطقه ای و آبفا شهری گلستان به گمیشان آمدند تا تمهیدات لازم برای کاهش اثر کم آبی اجرایی شود. 
وی ادامه داد که فقدان بارش های مطلوب در 5 ماه اول سال موجب شده که حتی آب انبارهای موجود در این منطقه خالی باشد.
فرماندار گمیشان یکی از مشکلات را نیز کم توجهی برخی از شهروندان به مصرف بهینه بیان کرد و گفت: مسئولان قول بهره برداری از تاسیسات آب شیرین کن بندرترکمن و گمیشان را تا یک ماه آینده داده اند که آب تولیدی در این بخش می تواند به کاهش مشکل کم آبی شهرستان کمک کند.
توماج همچنین از تصویب اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل کم آبی در کمیته برنامه ریزی شهرستان از محل بودجه نفت خبر داد و افزود: با نوسازی شبکه ها، مخزن ها و چاه ها سعی در رفع این مشکل داریم.
به گزارش ایرنا بخش زیادی از 12 هزار خانوار روستایی شهرستان گمیشان با مشکل کم آبی مواجه هستند که با توجه به عید قربان، جشن ها و دید و بازدیدهای اهالی منطقه این روزها کم آبی در منطقه شدت یافته و باعث نارضایتی تعدادی از روستا نشینان شده است.
گمیشان با حدود 70 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گلستان و در اقلیم گرم و خشک واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار