مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: با توجه به بروز حوادث مختلف طبیعی و غیرطبیعی در سطح استان، 253 منطقه پرخطر و حادثه ساز در مناطق کوهستانی، شهری و روستایی گلستان شناسائی و نشانه گذاری شد.

مناطق پرخطر و حادثه ساز در مناطق کوهستانی، شهری و روستایی گلستان شناسائی و نشانه گذاری شد

به گزارش گلستان24،حسین احمدی یکشنبه شب در دومین جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی استان با تاکید بر حادثه خیز بودن نقاط مختلف استان، افزود: نصب علائم هشدار دهنده در مناطق پرخطر و اطلاع ‌رسانی و فرهنگ ‌سازی در این زمینه در جهت پیشگیری انجام می شود.
به گفته وی؛ همچنین برای شتاب بخشی در امدادرسانی به گرفتارشدگان در حوادث مختلف، نصب پلاک‌ های امدادی در نقاط پرخطر و حادثه ‌خیز گلستان برای نخستین بار در سطح کشور اجرایی شده که پلاک‌ ها با کدهای مشخص در حال نصب است.
وی یادآور شد: در این خصوص همه شهرستان های استان موظف شدند نسبت به شناخت و معرفی نقاط پرخطر که به تکرار شاهد حوادث هستند، اقدام و پس از بررسی های کارشناسی این نقاط با نصب کد مشخص برای امدادرسانی سریع شناسایی و پلاک گذاری گردد.
احمدی بیان داشت: حادثه دیدگان تنها با اعلام کد درج شده بر روی پلاک به مرکز 112 ندای امداد جمعیت هلال احمر می توانند موقعیت مکانی خود را جهت امدادرسانی سریع اعلام نمایند.
وی همچنین از احداث پد بالگرد در پایگاه امداد و نجات کوهستان در ارتفاعات مشرف به شهرستان گرکان خبر داد و گفت: در پی مصوبه و اخذ مجوز و تامین اعتبار 3میلیارد ریالی از سوی استانداری گلستان، اجرا و احداث سه پد بالگرد در مناطق ورودی و خروجی استان و پایگاه امداد و نجات کوهستان چهارباغ در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته وی؛ با توجه به میزان بالای مخاطرات در نقاط صعب العبور استان، استفاده از بالگرد در گلستان امری اجتناب ناپذیر است و پیگیری جهت تامین اعتبار از منابع داخلی اجرایی و در هفته دولت با تعیین پیمانکار و نقطه یابی، عملیات احداث پدهای بالگرد آغاز شد.
به گزارش ایرنا استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی از مناطق در معرض حوادث طبیعی همچون سیل، رانش زمین، زلزله و نیز آتش سوزی جنگل ها است، علاوه بر این استان بالغ بر 5 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که حدود 1900کیلومتر آن کوهستانی و یا سخت گذر بوده و بسیاری از جاده های اصلی گلستان نیز از داخل مناطق شهری و روستایی عبور می کند که همواره یک خطر بالقوه در حوزه سوانح رانندگی است.

/ جمعیت هلال احمر

ارسال نظر

آخرین اخبار