رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه 24 قتل از ابتدای امسال تاکنون در استان به وقوع پیوسته است، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر این قتل‌ها بدون برنامه‌ریزی قبلی و به دنبال خشم آنی و ناتوانی در کنترل هیجان و عصبانیت، رقم خورده است.

 تشکیل کارگروه کنترل و کاهش رفتارهای خشن در استان گلستان

به گزارش گلستان24،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان اظهار کرد: با وجود کاهش شش درصدی ضرب و جرح عمدی و هشت درصدی تهدید، تعداد پرونده‌های قتل در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده است.
وی تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد، آموختن مهارت‌های رفتاری و کنترل خشم یکی از نیازهای اساسی جامعه است که نیازمند برنامه‌ریزی و توجه متولیان امر است.
این مقام ارشد قضایی استان گلستان از برنامه‌های ویژه دادگستری برای ارتقای مهارت های رفتاری در سال 1396 خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد (سمن ها)، آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری دوره‌های آموزشی کنترل هیجان و خشم و آشنایی با عواقب قانونی برخی رفتارهای هیجانی در مدارس، مساجد و خانه‌های فرهنگ از جمله برنامه امسال دادگستری استان است.
هاشمیان افزود: در این طرح به صورت ویژه زندانیان، خانواده‌های آنان و افرادی که در کمپ‌های ترک اعتیاد به سر می‌برند هم دیده شده‌اند.
رئیس کل دادگستری گلستان از تشکیل کارگروه کنترل و کاهش رفتارهای خشن در استان نیز خبر داد و گفت: این کارگروه در نخستین گام، بانک اطلاعاتی از افراد سابقه‌دار را جمع‌آوری و پایش آنها را آغاز کرده است.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در نشست‌هایی که با روحانیان شیعه و سنی استان داشتیم نیز از آنها برای کاهش جرایم در جامعه و ارتقای فرهنگ دینی افراد درخواست کمک کردیم.
هاشمیان از خانواده‌های نیز خواست به فرزندان خود مهارت‌های کنترل خشم را بیاموزند تا هم خودشان به دردسر نیفتند و هم به دیگران آسیب نرسانند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار