رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: ۱۳ خانه بهداشت جدید در شهرستان‌های مختلف استان راه‌اندازی شده است.

راه اندازی خانه بهداشت در استان گلستان

به گزارش گلستان24،«عبدالرضا فاضل» اظهار کرد: طرح تحول سلامت مانند سراسر کشور در گلستان نیز دنبال شد و اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی سلامت در گلستان صورت گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افتتاح اورژانس تروما در استان خبر داد و افزود: 13 خانه بهداشتی که به بهره‌برداری رسید در شهرستان‌های گرگان، کلاله، علی‌آباد کتول، گمیشان و گنبدکاووس بوده و همچنین یک مرکز خدمات جامع روستایی هم  در زنگیان شهرستان گرگان در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده است.
فاضل به افتتاح مرکز اورژانس تروما در شرق استان اشاره کرد و گفت: این مرکز بیش از 5 میلیارد تومان هزینه در برداشته که یک میلیارد و 500 میلیون تومان آن برای تجهیزات این مرکز است.
وی با بیان اینکه مرکز تروما در بیمارستان مطهری گنبدکاووس مشغول به فعالیت است، گفت: به دنبال طرح تحول سلامت، تکمیل زیرساخت های کلینیک‌های تخصصی مستقل و وابسته در استان انجام می شود. نخستین کلینیک تخصصی مستقل با 5 میلیارد و 500 میلیون تومان با همکاری بخش خصوصی در استان به بهره‌برداری رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه این مرکز از روز نخست مرداد فعالیت خود را آغاز کرده، گفت: این پروژه به صورت رسمی در هفته دولت افتتاح شد و به انجام فعالیت‌های پاراکلینیکی مانند نوار مغز و اکوی اطفال می‌پردازد. در این پروژه، دانشگاه علوم پزشکی متحمل هیچ هزینه ای نشده است.
وی به بنیاد بیماران نادر در گلستان اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی با بنیاد بیماران نادر در زمینه راه‌اندازی شعبه این بنیاد در گلستان تفاهمنامه ای را امضا کرده است. البته کارهای اولیه آن مانند بیماریابی و غربالگری را آغاز کرده‌ایم.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار