رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان خبر داد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان از کشف 60 کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری 34 خرده‌فروش مواد مخدر در این استان خبر داد.

دستگیری خرده فروشان در گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛شعبان غربا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در استان گلستان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق به شناسایی و دستگیری 34 خرده‌فروش مواد مخدر در این استان شدند.

وی ادامه داد: در این راستا ماموران موفق شدند 60 کیلوگرم انواع مواد مخدر را از این خورده‌فروشان کشف کنند که در این عملیات 6 دستگاه موتورسیکلت و دو خودروی متعلق به این خورده‌فرشان توقیف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان خاطرنشان کرد: در این طرح 17 معتاد متجاهر جمع‌آوری شده که پس از غربالگری به مراکز کمپ ترک اعتیاد تحویل شدند.

غربا با اشاره به اینکه این طرح به مدت 24 ساعت گذشته در سطح استان گلستان انجام شد، گفت: موضوع مبارزه با موادمخدر یکی از مسائلی است که پلیس در ایستگاه برخورد با تولید و توزیع‌کنندگان قرار دارد و ایستگاه اصلی مبارزه با موادمخدر و پیشگیری از اعتیاد، دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند.

وی تاکید کرد: بهترین مبارزه با مواد مخدر از بین بردن تقاضا برای مصرف مواد مخدر است و این امر جز با آگاهی مردم به خصوص جوانان و فراهم کردن زمینه اشتغال و رفع مشکلات معیشتی ممکن نمی‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان تصریح کرد: بررسی‌ها نشان داده که اعتیاد سرپل تمامی جرائم و تخلفات در جامعه است و چه بسا بسیاری از جنایت‌ها نیز از اعتیاد و مواد مخدر منشاء می‌گیرد.

غربا گفت: در برخی از پرونده‌های جنایی و وقوع قتل‌ها در سطح کشور می‌توان نقش پررنگ مواد مخدر در بروز واقعه قتل را مشاهده کرد و برای مثال فردی که از مواد مخدر صنعتی شیشه استفاده کرده به هیچ عنوان دارای تعادل روانی نبوده و حتی نزدیک‌ترین فرد در خانواده را به دلیل توهمات ایجاد شده ناشی از مصرف مواد مخدر به قتل رسانده است.

وی اضافه کرد: در برخی موارد دیده شده که افرادی که مواد مخدر به خصوص موادهای مخدر صنعتی استفاده می‌کنند پس از مصرف دچار توهماتی می‌شوند که هیچ‌گونه ابایی برای به قتل رساندن فرد مقابل ندارند و به طور طبیعی، خود و دیگران را به تباهی و نابودی می‌کشانند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان تصریح کرد: پلیس با تمام توان و استفاده از بالاترین ابزار قانونی با تولید و توزیع‌کنندگان مواد مخدر برخورد خواهد کرد اما در این بین نقش مردم نقش مهم و اساسی است.

غربا در پایان از مردم خواست تا در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت تولیدکنندگان و یا توزیع‌‌کنندگان مواد مخدر، بلافاصله موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار