کارشناس ارشد هواپیمایی ایران در مدینه منوره:

مسئول ارشد عملیات پروازی عتبات عالیات و حج هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: شمار پروازهایی که حجاج ایرانی را از مدینه منوره به میهن اسلامی باز می گردانند،‌ با احتساب 50 پرواز فوق العاده ای که پیش بینی شده است، به 160 پرواز خواهد رسید.

لزوم توجه زائران به نداشتن بار اضافه/160 پرواز از مدینه به مقصد ایران انجام می شود
به گزارش گلستان 24؛سیدعلی اصغر بدیعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه منوره افزود: به علت تراکم پروازهای فرودگاه جده، با هماهنگی ستاد عملیات حج در مدینه منوره حدود 50 پرواز فوق العاده از طریق فرودگاه این شهر انجام می شود، که بر اساس برنامه ریزی انجام شده و تمهیداتی که ستاد در نظر گرفته است، ‌زائران با اتوبوس به صورت ترانزیت وارد مدینه شده و از طریق این فرودگاه به میهن اسلامی باز می گردند.

وی با اشاره به اینکه پروازهای مدینه از روز 19 شهریور آغاز و تا 3 مهرماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: مجموع 160 پروازی که از مدینه منوره انجام می شود، به مقصد تهران،‌ اصفهان، همدان، ساری رشت، گرگان و زنجان خواهد بود البته اگر پروازهای بیشتری اضافه شود ممکن است مقصدهای دیگری نیز به آن اضافه شود.

کارشناس ارشد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مدینه منوره، روند فعالیت های پروازی را آرام توصیف کرد و گفت: با مراجعه مدیران کاروان به دفتر فروش بلیط های پرواز زائران صادر و برنامه حرکت به آنها اعلام می شود؛ ‌معمولا 72 ساعت قبل از پرواز باید مدیران مراجعه و کارهای اداری را انجام دهند.

بدیعی خاطرنشان کرد: بار حجاج اعزامی از مدینه، 24 ساعت قبل از مقابل هتل ها جمع آوری می شود و زائران مدینه 4 ساعت قبل از
پرواز باید به فرودگاه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه شمار پروازهای سعودی برای انتقال حجاج ایرانی از فرودگاه مدینه منوره خیلی زیاد نیست، افزود: این پروازها فقط برای سه شهر تبریز، اهواز و مشهد انجام خواهد شد و 19 شهر دیگر توسط ایران ایر از طریق فرودگاه های جده و مدینه انجام می شود.

بدیعی با تاکید بر اینکه حجاج باید از همراه داشتن بار اضافی جدا خودداری کنند، اظهارکرد: اگر بار بیش از حد مجاز همراه زائران باشد،‌ برای هر بسته باید 200 ریال سعودی مجوز دریافت کنند.

وی تصریح کرد: اولویت ما انتقال بار مجاز حجاج خواهد بود و در صورتی که نتوانیم بار اضافی آنها را به پرواز منتقل کنیم،‌ ناچارا این بارها باید از طریق پروازهای دیگر، بعدا به مقصد منتقل شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار