تعدادی از زائران بیت‎الله الحرام که قرار بود ساعت بامداد امروز از گرگان عازم سرزمین وحی شوند پس از گذشت حدود 6 ساعت تاخیر در پرواز همچنان جواب قانع‎کننده‎ای از مسوولان فرودگاه نشنیدند و از این وضعیت تاسف‎بار انتقاد داشتند.

سرگردانی صدها زائر بیت‎الله الحرام در فرودگاه بین‎المللی گرگان

به گزارش گلستان24؛ سرگردانی چندساعته زائران بیت‎الله الحرام به واسطه تاخیر پرواز در فرودگاه بین‎المللی گرگان موجب ناراحتی زائران شده است، وضعیت بغرنج پیش آمده، بی‎تفاوتی و عدم پاسخگویی شفاف مسوولان فرودگاه، نارضایتی مردم را در پی داشته است.
یکی از زائران بیت‎الله الحرام پیرامون این وضعیت در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: سرگردانی زجرآور صدها زائر بیت‎الله الحرام در فرودگاه بین‎المللی گرگان بسیار تاسف‎برانگیز است و اینکه مسوولان فرودگاه بعد از ساعت‎ها سرگردانی زائران هیچ پاسخ قانع‎کننده‎ای ندارند.
ابراهیم حمیدنیا با اشاره به اینکه زمان پرواز ما بامداد امروز بوده است، تصریح کرد: به ما گفتند که ساعت 2 صبح امروز در فرودگاه باشیم، از ساعت 9 شب به فروگاه آمدیم و تا الان خبر دقیقی از زمان پرواز به ما ندادند.
وی با اشاره به اینکه تعداد دیگری از پروازها نیز بسیار خسته‎کننده و نابسامان است، ادامه داد: وقت مردم تا الان گرفته شده است، از دیشب تا امروز بیدار هستیم و مانند کارتن‎خواب‎ها شدیم این وضعیت در شأن مردم و زائران نیست.
این زائر حج تمتع بیان کرد: تعدادی از زائران نسبت به تاخیر به وجود آمده به مسوولان فرودگاه گلایه کردند و انتقاد خود را به آنها گوشزد کردند اما کسی جواب قانع‎کننده‎ای برایمان نداشته است، بالاخره ساعت حوالی چهار صبح دو نفر آمدند و زائران را توجیه کردند که هواپیما نرسیده و قرار بود 65 هزار حاجی ببرند اما اکنون این تعداد به 85 هزار نفر رسیده است.
حمیدنیا با بیان اینکه زائران بسیار ناراحت و نگران هستند این وضعیت را توهین و تحقیرآمیز خواند و گفت: زائران ساعتی است که روی سنگ‎ها و صندلی‎های فرودگاه خوابیدند، برخی از زائران که اهل سنت هستند از همین جا محرم می‎شوند و با لباس احرام می‎روند، اوضاع پیش آمده اصلا مطلوب نیست.
با توجه به اینکه شب گذشته پروازهای فرودگاه با تاخیر انجام گرفت، با پیگیری‎های خبرنگار فارس که با مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‎المللی گرگان انجام شد اعلام کردند بر اساس تمهیدات انجام شده تا یک ساعت دیگر این پرواز انجام می‎شود، روز گذشته و امروز نیز فرودگاه بین‎المللی گرگان بیشترین حجم پرواز را داشته است.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار