درگلستان برگزار شد

نمازگزاران گلستانی امروز پس از اقامه نمازجمعه با انجام راهپیمایی و تجمع در صفوف نماز عبادی - سیاسی جمعه با سردادن شعار، کشتار بی‌رحمانه مسلمانان میانمار را محکوم کردند.

راهپیمایی حمایت از مسلمانان میانمار

به گزارش گلستان 24؛مردم متدین و خداجوی استان گلستان ظهر آدینه و پس از اقامه نماز دشمن‌شکن جمعه، در محکومیت جنایات دولت دیکتاتور و بودائیان افراطی میانمار، مسیر مصلاهای نمازجمعه را پیاده طی کردند یا در صفوف نمازجمعه شعار دادند و همزمان با سردادن شعارهایی، خواستار محکومیت جنایات علیه مسلمانان میانمار شدند.

مردم شهر گرگان مرکز استان گلستان نیز پس از برپایی نماز باشکوه جمعه، از مقابل مصلی این شهر راهپیمایی کرده و این جنایات را علیه مسلمانان کشور میانمار را محکوم کردند.

مردم در این حرکت ظلم‌ستیز با شعارهای مرگ بر استکبار و مرگ بر آمریکا خواستار توجه جامعه جهانی به این اقدام وحشیانه و جلوگیری از کشتار مردم بی‌گناه و بی‌دفاع میانمار شدند.

 

گلستانی‌ها با محکوم کردن نسل‌کشی مسلمانان در میانمار ، سکوت مجامع جهانی را تقبیح کردند و از مردم آزاده جهان خواستند به یاری مسلمانان مظلوم میانمار بشتابند.

در این راهپیمایی و تجمع مردم استان گلستان بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان نیز قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: سکوت جامعه جهانی و مقامات مدعی حفظ صلح در جهان مانند شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل و سایر ارگانهای بین المللی و منطقه ای در برابر صحنه‌های دلخراش و تکان دهنده شکنجه و کشتار و سوزاندن انسان‌های بی‌پناه و اجازه ندادن ارسال کمک ‌های بشر‌دوستانه بین‌المللی و همچنین سانسور رسانه‌ای، آرام و قرار وجدان‌های بیدار را از بین برده است.

 

در روزهای اخیر، کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار شدت گرفته است و خشونت‌ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می‌آورد و اوج مظلومیت و بی‌‌پناهی مسلمانان روهینگیایی را فریاد می‌زند.

این بیانیه فجایع خونبار و نسل کشی مسلمانان میانمار را به شدت محکوم کرده و می‌افزاید: فاجعه نسل کشی که امروز گریبان مردم مسلمان میانمار را گرفته است تنها به جهان اسلام تعلق ندارد بلکه به همه انسان‌های حق طلب مربوط می‌شود.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار