امام جمعه گرگان:

امام جمعه گرگان ضمن محکوم کردن جنایات بودائیان افراطی در کشتار مسلمانان روهینگیا خواستار واکنش جهانی برای متوقف کردن این جنایت ضدبشری در میانمار شد.

جامعه جهانی نسبت به نسل‌کشی مسلمانان مظلوم میانمار سکوت نکند

به گزارش گلستان 24؛آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گرگان در خصوص قتل و عام مسلمانان مظلوم روهینگیا و سکوت مدعیان حقوق بشر اظهار کرد: مدعیان حقوق بشر آمریکایی برای تامین منافع خودشان در برابر نسل‌کشی مسلمانان سکوت کردند، جامعه جهانی خصوصا مسلمانان باید اعتراض گسترده خودشان را به این جنایت نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه قتل و عام مسلمانان مظلوم میانمار باعث جریحه‌دار شدن قلوب مردم شده است، تصریح کرد: این کشتار و نسل‌کشی در سال 2012 نیز وجود داشت و بر اثر جنایت‌های ضدبشری، افراد زیادی به خاک و خون کشیده شدند اکنون این تراژدی تلخ تکرار شده است و شاهدیم که مسلمانان را از خانه و کاشانه‌شان بیرون می‌رانند.

امام جمعه گرگان به بهانه‌های واهی دولت و ارتش میانمار نسبت به مسلمانان روهینگیا اشاره و ابراز کرد: دولت میانمار با این بهانه که مسلمانان روهینگیا شهروند خارجی و مضنون تروریستی هستند دست به نسل‌کشی مسلمانان زدند و متاسفانه حامیان و مدعیان حقوق بشر نیز در برابر این جنایت سکوت کردند.

نورمفیدی با تاکید بر اینکه جنایات تروریستی و افراطی مورد تائید اسلام نیست، گفت: سکوت سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر در برابر فجایع انسانی تعجب‌آور است آنها وقتی چند قاچاقچی در ایران به اعدام محکوم می‌شوند فریاد حقوق بشر سرمی‌دهند اما اکنون در برابر این جنایات مهر سکوت بر لب دارند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا هیچگاه قابل اعتماد نبوده و نیست، افزود: همانطوری که امام راحل فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست، کسانی که فجایع انسانی را می‌بینند و در مقابل آن سکوت و بی‌تفاوتی را در پیش گرفتند نشان می‌دهد که آنها بویی از انسانیت نبردند.

امام جمعه گرگان؛ سکوت آمریکا در برابر جنایات ضدبشری در میانمار را به واسطه منفعت‌طلبی آنها دانست و گفت: منافع آمریکا در میانمار است، بخشی از منابع انرژی آمریکا از میانمار تامین می‌شود، آنها رقبای چینی خودشان را از این منطقه کنترل می‌کنند بنابراین باید در برابر این فجایع و جنایات سکوت کنند.

نورمفیدی با اشاره به اینکه مسلمانان جهان نباید در برابر این اتفاقات ساکت باشند، گفت: جوامع بین‌المللی و سازمان ملل تاکنون هیچ قطعنامه‌ای در برابر این همه جنایت علیه بشریت صادر نکرده است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان در خصوص سالروز قیام 17 شهریور ابراز کرد: در چنین روزی در سال 1357 مردم تهران علیه طاغوت در میدان ژاله تجمع کردند و ماموران پهلوی آنها را به گلوله بستند.

امام جمعه گرگان با اشاره به سالروز وفات آیت‌الله طالقانی در 19 شهریور سال 1358 گفت: این روحانی عالیقدر منشأ خدمات زیادی در دفاع از اسلام و شریعت بود و هیچگاه دست از مبارزه برنداشت و در برابر دشمنان دین مقاومت کرد.

نورمفیدی همچنین ضمن تبریک فرارسیدن عیدسعید غدیر بیان کرد: محور اتحاد و همبستگی جامعه اسلامی در تبعیت از امامت و ولایت است.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار