رئیس اداره مدارس غیردولتی ومشارکت های مردمی آموزش و پرورش گلستان خبر داد

رئیس اداره مدارس غیردولتی ومشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در سال گذشته 42 هزار و 600 دانش‌آموز در مدارس غیردولتی استان گلستان تحصیل کردند.

تحصیل دانش آموزان در مدارس غیردولتی گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ احسان گوهری‌راد امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در سال 1395-1396 تعداد  42 هزار و 600 دانش‌آموز در مدارس غیردولتی استان گلستان تحصیل کردند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 42 هزار دانش‌آموز در 350 مدرسه غیردولتی استان گلستان تحصیل کردند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی ومشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان گلستان ابراز کرد: مدارس غیردولتی حدود 13.5 درصد دانش‌آموزان استان گلستان را تحت پوشش قرار دارند و در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

گوهری‌راد در خصوص شهریه مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: مدارس غیردولتی در استان گلستان از نظر میزان شهریه زیر حد متوسط وزارت آموزش و پرورش هستند.

وی در خصوص وضعیت فضای مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: متاسفانه مدارس غیردولتی در سطح استان گلستان از فضای مطلوبی برخوردار نیستند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان گلستان افزود: موسسان ما در سطح استان گلستان از نظر وضعیت مالی در حدی نیستند که بتوانند فضای جدیدی را بسازند.

گوهری‌راد بیان کرد: بیش از 85 درصد از مدارس غیردولتی ما در سطح استان گلستان استیجاری هستند که در منازل مسکونی که در شهرها هستند با یکسری تغییرات این مدارس مشغول به فعالیت هستند.

وی ابراز کرد: تمامی مدارس غیردولتی بر اساس استانداردهای که اداره‌کل نوسازی و نظام مهندسی استان گلستان مدنظر دارد مشغول به کار می‌شوند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان گلستان اذعان کرد: ساختمان‌هایی که به اداره‌کل نوسازی معرفی می‌شوند نسبت به دو سال گذشته شاید به اندازه 10 درصد برای تاسیس مدارس غیردولتی مجوز بدهد.

گوهری راد بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که آموزش و پرورش دارد هدف از ایجاد مدارس غیردولتی به نوعی برداشتن باری از دوش آموزش و پرورش در سطح شهرستان‌ها است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار