مدیرکل ثبت احوال گلستان:

مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: تمام مردم استان گلستان تا پایان سال ۹۷ دارای کارت ملی هوشمند خواهند شد.

بیش از ۵۰ درصد افراد مشمول در گلستان ثبت نام کارت هوشمند را تکمیل کرده اند

به گزارش گلستان 24؛ حسن وفایی صبح چهارشنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال گلستان با اشاره به صدور کارت هوشمند در استان اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد افراد مشمول در گلستان ثبت نام کارت هوشمند را تکمیل کرده اند و امیدواریم تا پایان سال ۹۷ به پوشش صد در صدی برسیم.

وی در خصوص صدور و تعویض شناسنامه در گلستان اظهار کرد: سال گذشته ۱۳۳ هزار و ۶۹ شناسنامه و در پنج ماه نخست اماسال ۵۸ هزار و ۲۵۵ شناسنامه صادر شد و مطابق با تعهد سازمانی و برنامه ریزی اعلام شده تا پایان امسال ۱۲۸ هزار شتاسنامه صادر و تعویض خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر ۴۵ دفتر پیشخوان مجاز خدمات هویتی در گلستان فعالیت می کنند که ۲۲ دفتر شهری و ۲۳ دفتر روستایی هستند و تا پایان سال برای ایجاد پنج دفتر دیگر برنامه ریزی کرده ایم.

مدیرکل ثبت احوال گلستان با اشاره به آمار ولادت های ثبت شده سال گذشته در استان، تصریح کرد: سال گذشته ۴۱ هزار و ۴۹۳ ولادت در گلستان ثبت شد که گنبد با هشت هزار و ۸۲۳ واقعه تولد بیشترین تعداد را داشته است.

وفایی همچنین به آمار وفات در گلستان اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته هشت هزار و ۶۶۱ وفات در گلستان ثبت شد که گرگان با دو هزار و ۹۴ واقعه وفات دارای بیشترین تعداد در این بخش است.

وی ادامه داد: بیماری های قلبی و عروقی بیشترین عامل وفات در گلستان بوده و پس از آن علائم و حالت بد و مبهم بیسترین عامل وفات بوده است.

وی یادآور شد: همچنین علت وفات بر اثر سرطان در سال ۹۵ نسبت به سال قبل از آن با افزایش رو به رو بوده است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان افزود: تعداد ثبت واقعه وفات در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۵ درصد افزایش داشته است.

وفایی در خصوص ثبت واقعه ازدواج در گلستان گفت: سال گذشته ۱۸ هزار و ۶۰۸ واقعه ازدواج در گلستان ثبت شد و گرگان با ثبت چهار هزار و ۶۴ واقعه ازدواج در رتبه اول قرار دارد.

وی ادامه داد: ثبت واقعه ازدواج در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵.۴ درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: استان گلستان در بخش میزان عمومی ازدواج در سال گذشته رتبه یازدهم کشور را در اختیار دارد.

مدیرکل ثبت احوال با اشاره به ثبت واقعه طلاق در گلستان گفت: سال گذشته سه هزار و ۷۲۵ واقعه طلاق در کلستان ثبت شد و گرگان با هزار و ۲۵۶ مورد دارای رتبه اول است.

وفایی افزود: گلستان در بخش میزان عمومی طلاق در سال گذشته در مکان بیستم کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: ثبت واقعه طلاق در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰.۲ درصد کاهش داشته است.

/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار