هر سال، با آغاز سال تحصیلی جدید اکثر خانواده‌ها دغدغه انتخاب سرویس مناسب برای رفت و آمد فرزندان خود به مدرسه را دارند. آموزش و پرورش برای برطرف کردن دغدغه خانواده‌ها طی سال‌های اخیر با همکاری تاکسیرانی اقداماتی انجام داده است تا امنیت تردد دانش آموزان و کاهش دغدغه اولیا برقرار شود.

برگزاری جلسه توجیهی  ویژه رانندگان سرویس مدارس گرگان

به گزارش گلستان 24؛  با این وجود خانواده‌ها، خواهان  توجه جدی به ساماندهی سرویس مدارس و بهبود  کیفیت خدمات رسانی به آنها در سال تحصیلی جدید هستند.
علی‌اکبر یارمحمدی یکی از والدینی که دغدغه سرویس مدرسه فرزندش را دارد، گفت:  متاسفانه برخی از رانندگان بیش از ظرفیت، دانش آموز سوار می‌کنند و به جای اینکه چهار دانش‌آموز را سوار کنند حداقل 5 تا6  دانش آموز دارند.
وی ادامه داد: وقتی که به راننده سرویس مدرسه، اعتراض می‌کنیم در پاسخ می‌گوید برای جبران هزینه‌ها ناچار هستند ظرفیت دانش آموزان را افزایش دهند.
به گفته وی، این نوع خدمات‌دهی باعث می‌شود برخی خانواده‌ها انگیزه‌ای برای استفاده از سرویس‌هایی که  مدارس در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند، نداشته باشند.
یکی دیگر از شهروندان هم که از بی‌نظمی‌های  برخی رانندگان سرویس مدارس گله‌مند است، می گوید: برخی از رانندگان سرویس مدارس با تاخیر به دنبال دانش  آموزان می‌آیند  و زمانی که به آنها تذکر می‌دهیم  با ناراحتی پاسخ و واکنش نشان می‌دهند.
 وی ادامه داد: برخی از رانندگان بیشتر از مبالغی که مدرسه تعیین  کرده است، هزینه دریافت  می‌کنند و زمانی که اعتراض می‌کنیم می‌گویند مبلغ اضافه برای پرداخت حق شرکت است!.

*قرارداد با 11  شرکت مجاز برای سرویس‌دهی به دانش آموزان/ افزایش 10 درصدی نرخ سرویس‌های مدارس
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری گرگان در این رابطه گفت: برای انتخاب سرویس مدارس شیوه‌نامه و دستورالعملی وجود دارد  که براساس آن شیوه‌نامه دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس نظارت بر اماکن عمومی، شورای اسلامی شهرگرگان ، نیروی انتظامی و تاکسیرانی در جلسه‌هایی که به منظور ساماندهی سرویس  مدارس برگزار می‌شود، حضور دارند.
احمد سالاری افزود: جلسات مکرری برای تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس در شهر گرگان برگزار شد که در نهایت پیشنهاد افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته، به تصویب رسید.
وی یادآور شد: در حال حاضر با 11 شرکت برای سرویس‌دهی مدارس قرارداد بسته‌ایم که اطلاعات آنان به مدارس اعلام شده است.
احمد سالاری با اشاره به نارضایتی شهروندان از افزایش نرخ سرویس مدارس تصریح کرد: با توجه به قیمت سوخت، نرخ سرویس مدارس طوری تعیین شده است که برای رانندگان، صرفه اقتصادی داشته باشد.
وی ادامه داد:  براساس نرخ پیشنهادی آموزش و پرورش استان گلستان و کارگروه ماده 18 آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مدارس، پس از بحث و تبادل نظر در کمیسیون و صحن علنی شورا به تصویب رسید .
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری گرگان اضافه کرد: براساس این مصوبه، نرخ سرویس مدارس برای خودروی پژو و سمند و ال‌90 با 10 درصد افزایش نسبت به سال گذشته،  740 هزار ریال، خودروی پراید و پیکان با 10 درصد افزایش 680 هزار ریال، ون و تویوتاهایس با 10 درصد افزایش 570 هزار ریال و مینی‌بوس با 10 درصد افزایش 450 هزار ریال تعیین شده است.

*برگزاری جلسه توجیهی  ویژه رانندگان سرویس مدارس گرگان/ رانندگان سرویس مدارس باید مجوز فعالیت داشته باشند
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری گرگان گفت: در آستانه فصل بازگشایی مدارس جلسه هماهنگی و توجیهی رانندگان سرویس مدرسه با حضور آموزش و پرورش شهرستان ، معاونت پیشگیری از جرم شهرستان و پلیس راهور برگزار شده است.
احمد سالاری افزود:  حدود 800 راننده دارای مجوز در 11 شرکت سرویس مدرسه فعالیت دارند و سازمان حمل و نقل نیز بر فعالیت آنان نظارت و بازرسی کامل دارد .
وی ادامه داد: ساماندهی و  بهینه سازی وضعیت سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان از مهمترین اهداف برگزاری این جسله توجیهی بود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری گرگان یادآور شد: تمامی دارندگان خودروهای شخصی که مایل به خدمت دهی در سرویس مدارست هستند می توانند درخواست خود را به این سازمان اعلام و با مراجعه به شرکت های مجاز سرویس مدرسه نسبت به دریافت پروانه فعالیت اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری گرگان با اشاره به اینکه رانندگان سرویس مدارس باید مجوز داشته باشند، افزود: فعالان این عرصه باید راه‌های قانونی را طی و در حین کار اصول مورد نظر را رعایت کنند، در غیر این صورت  دستگاه‌های  اجرایی با متخلفان  برخورد خواهند کرد.
احمد سالاری ادامه داد: پرداخت شهریه  طبق دستورالعمل و شیوه‌نامه است  و سعی می‌کنیم تسهیلاتی  در شیوه پرداخت  شهریه  ایجاد شود تا خانواده‌ها راحت‌تر بتوانند هزینه سرویس دانش آموزان را پرداخت کنند.

*شکایت از رانندگان سرویس مدارس، بررسی می‌شود
احمد سالاری با اشاره به اعلام شکایت و نارضایتی از رانندگان سرویس مدارس یادآور شد: چنانچه شکایتی از رانندگان سرویس مدارس و شیوه  خدمات‌دهی وجود داشته باشد پیگیر شکایت‌ها هستیم.
وی معتقد است خانواده نیز می‌بایست در ارتباط با عملکرد رانندگان سرویس مدراس، نظارت داشته باشند و موارد تخلف را به این سازمان اعلام کنند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری گرگان اضافه کرد: در سالجاری نظارت‌ها، جدی‌تر خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم رانندگان متخلف در سطح مدارس فعالیت داشته باشند.
احمد سالاری از والدین دانش آموزان خواست برای امنیت سلامت جسمی و اخلاقی فرزندان خود، از سرویس‌های مجاز استفاده کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به مدیران مدارس، بازرسی اداره آموزش و پروش گرگان و سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری گرگان، گزارش دهند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار