مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: در پنج ماهه نخست امسال تعداد طلاق ها در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰.۲ درصد کاهش دارد.

گرگان و گنبد بالاترین آمار ازدواج در استان

به گزارش گلستان 24؛حسین وفایی، مدیرکل ثبت احوال گلستان، امروز (22 شهریور) در نخستین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان گفت: تعداد ازدواج های به ثبت رسیده در استان طی سال گذشته 18 هزار و 608 واقعه بود که در گرگان و گنبدکاووس بیشترین و رامیان و بندرگز کمترین وقایع به ثبت رسیده است.

 

به گفته وی، گلستان در میزان عمومی ازدواج در کشور رتبه یازدهم را با 9.7 درصد وقوع دارد.

 

مدیرکل ثبت احوال استان بیان کرد: تعداد ازدواج های ثبت شده در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 15.4 درصد کاهش دارد.

 

وی با بیان اینکه هنوز در شهرستان های گالیکش و مراوه تپه دفتر ثبت طلاق وجود ندارد، گفت: سال گذشته سه هزار و 745 واقعه طلاق در استان به ثبت رسید که نمی توان به صورت شهرستانی آن را اعلام کرد.

 

وفایی گفت: میزان عمومی طلاق در کشور 2.1 درصد و در استان 1.9درصد است و از این نظر گلستان جایگاه بیستم کشور را دارد.

 

وی اعلام کرد: در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان ثبت طلاق در استان 20.2 درصد کاهش داشت.

 

مدیرکل ثبت احوال استان در خصوص ثبت ولادت در استان گفت: سال گذشته 41 هزار و 493 واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که بیشترین تعداد در شهرستان های گنبدکاووس و گرگان گزارش شده است.

 

وی ادامه داد: براساس برنامه راهبردی سال قبل قرار بود 99.5 درصد ولادت ها در مهلت قانونی به ثبت برسد که این شاخص در استان 99.8 درصد بود.

 

وفایی افزود: در پنج ماهه نخست امسال هم 17 هزار و 604 مورد ولادت در استان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 1.4 درصد کاهش دارد.

 

وی درباره فراوانی نام های انتخاب شده از سوی خانواده ها هم گفت: بیشترین فراوانی نام ها در پسران به اسامی محمد، امیرعلی، محمدطاها، ابوالفضل و امیرحسین و در دختران به اسامی فاطمه، یسنا، زهرا، فاطمه زهرا، نازنین زهرا اختصاص دارد.

 

وفایی درباره تعداد فوت شدگان هم اعلام کرد: سال گذشته هشت هزار و 661 واقعه وفات به ثبت رسیده که بیشترین در گرگان و کمترین آن در مراوه تپه به ثبت رسید.

 

وی درباره دلایل اصلی وفات در استان اعلام کرد: بیماری های قلبی و عروقی، علایم و حالات بد تعریف شده، سرطان ها و تومورها و عوامل غیرعمدی علل اصلی فوت به شمار می روند.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار