رئیس پلیس فتا گلستان از دستگیری"ه . ق" به جرم فساد اخلاقی در شبکه های اجتماعی استان گلستان خبر داد .

 دستگیری"ه . ق" به جرم فساد اخلاقی در شبکه های اجتماعی

به گزارش گلستان 24 ​به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سروان وحید صاحبکاران اظهار داشت: برابر وظایف ذاتی پلیس فتا و در راستای برخورد با عاملان و گردانندگان کانال‌ها، گروه‌ها و ربات‌های منتشر کننده فساد و فحشا در شبکه‌های اجتماعی‌، براساس رصد و پایش صورت گرفته، فردی ناشناس با راه‌اندازی و مدیریت چند کانال و گروه در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های  مستهجن  و ترویج فساد و فحشا در سطح استان می‌کرد که موضوع برای پیگیری و اقدام قضایی در دستور کار کارشناسان این یگان قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه تحقیقات با بهره‌گیری از روش‌های علمی و اطلاعاتی، ادمین اصلی کانال و گروه‌های مطروحه با چندهزار نفر عضو، مورد شناسایی قرار گرفته و با توجه به تجمیع نتایج حاصله و تجزیه و تحلیل آنها فردی به هویت "م.ق" مورد شناسایی قرار گرفت.

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان ادامه داد: حسب هماهنگی قضایی صورت گرفته با دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کردکوی متهم در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه پلیسی دستگیر و یک دستگاه گوشی تلفن همراه وی نیز  توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: ‌پس از انتقال متهم به مقر این پلیس نامبرده در مواجهه با ادله و مدارک غیرقابل انکار، لب به اعتراف گشوده و ضمن اعتراف صریح به بزه ارتکابی عنوان داشت، ‌مدیریت‌ کانال و گروه‌های مذکور در اختیار من است و از طریق گوشی تلفن همراهی که در زمان دستگیری توقیف شد، کانال را مدیریت می‌کردم.

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: نامبرده هدف و انگیره خود از این اقدام را سرگرمی عنوان داشته و از عمل خود ابراز ندامت کرد که در پایان پرونده به همراه ‌متهم مذکور به جهت تعیین تکلیف قضایی به دادسرا اعزام و از آن طریق نامبرده طی قرار صادره آزاد شد.

سروان صاحبکاران گفت: با توجه به اینکه در قانون جرائم رایانه‌ای در خصوص انتشار محتوای مستهجن جرم‌انگاری شده و در مواد 14 و 15 قانون مذکور مجازات حبس تا 2 سال زندان و 4 میلیون تومان جریمه درنظر گرفته شده و کاربران باید از انتشار محتوای مستهجن و مبتذل در فضای مجازی جدا خودداری کرده و خانواده‌ها نیز در این خصوص بر فعالیت فرزندانشان نظارت بیشتری داشته باشند.

مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان از هموطنان درخواست کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه‌ مورد مجرمانه و یا نابهنجار و غیراخلاقی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار