ارایه بخشی از خدمات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به مردم و دستگاه های اجرایی استان از روز پنجشنبه با افتتاح طرح توسعه خدمات دولت الکترونیک این اداره کل از طریق 40 دفتر پیشخوان در شهرهای استان به طور رسمی آغاز شد.

افتتاح طرح توسعه خدمات دولت الکترونیک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان

به گزارش گلستان 24؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در آیین رونمایی از یکی از دفاتر پیشخوان دریافت استعلام منابع طبیعی در شهر گرگان، گفت که عملیاتی شدن واگذاری بخشی از خدمات این دستگاه به مردم به روش دولت الکترونیک با همکاری ادارات کل فناوری اطلاعات استانداری و پست استان صورت می گیرد.
ابوطالب قزلسفلو افزود: در مرحله نخست اجرای این طرح که در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیک در این دستگاه و رعایت حقوق شهروندی به اجرا در آمده خدمات استعلام منابع طبیعی استان از طریق 40 دفتر پیشخوان به متقاضیان ارایه می شود.
وی با بیان گلستان جزو 10 استانی است که طرح مزبور را به اجرا در آورده است، گفت: مهم ترین نتیجه اجرای این طرح، افزایش رضایت مردم با برخورداری از خدمات دولت الکترونیک، جلوگیری از فساد اداری، کاهش بوروکراسی و تشریفات دست و پا گیر مرسوم، افزایش سرعت و دقت در انجام کار و کاهش مراجعات افراد و زمان پاسخگویی می باشد.
رئیس اداره ممیزی و حد نگاری منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: سالانه در این استان به چهار هزار استعلام و درخواست کتبی مردم و دستگاه های دولتی در زمینه منابع طبیعی، پاسخ داده می شود.
علی ساور علیا افزود: واگذاری خدمات منابع طبیعی استان به دفاتر پیشخوان از اتلاف وقت مردم و تحمیل هزینه ایاب و ذهاب به آن ها می کاهد و نتیجه روند کار متقاضی از طریق پیامک اطلاع داده می شود.
به گزارش ایرنا، فاطمه کاویانی مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری گلستان نیز برون سپاری خدمات دستگاه های دولتی با نگاه شهروندی را مهم دانست و گفت: این اقدام علاوه بر ممانعت از اتلاف وقت شهروندان، اشتغالزایی بخش خصوصی را در پی دارد.
کریم شایسته معاون مدیرکل پست گلستان نیز با اشاره به تاریخچه واگذاری خدمات دستگاه ها به بخش خصوصی از سال 80 گفت: این طرح با هدف افزایش نقاط تماس برای شهروندان با دستگاه های دولتی و ایجاد فرصت شغلی توسط بخش خصوصی اجرا می شود که امیدواریم طرح استعلام منابع طبیعی الگوی سایر دستگاه ها در استفاده از این ظرفیت باشد.
استان مرزی و شمالی گلستان با بیش از 20 هزار کیلومترمربع وسعت دارای 862 هزار و 825 هکتار مرتع، 452 هزار هکتار جنگل، 62 هزار و 420 هکتار اراضی مستحدث و اراضی موات و 20 هزار هکتار اراضی ساحلی است.
گلستان یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 نقطه شهری و یک هزار و 75 روستا مستقرند و تامین معاش عمده ساکنان این خطه از طریق کشاورزی و دامپروری است.

/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار