امام جمعه بندرترکمن:

امام جمعه بندرترکمن گفت: برگزاری حج امسال در آرامش، امنیت و عزت نتیجه نتیجه تشر مقام معظم رهبری به عربستان‎سعودی در دو سال گذشته و تلاش مسؤولان بوده است.

دقت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخاب مطالب و مصوبات

به گزارش گلستان 24؛ حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه بندرترکمن، با اشاره به برگزاری باامنیت حج امسال، اظهار کرد: حج امسال بسیار زیبا و در آرامش، امنیت و احترام برگزار شد که این مسأله در نتیجه تشر مقام معظم رهبری به عربستان‎سعودی در دو سال گذشته و  تلاش مسؤولان حاصل شده است.

وی به برگزاری جشن عاطفه‎ها در آستانه بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: در آستانه بازگشایی مدارس هر کسی در حد توان مالی خود در راستای کمک به دانش‎آموزان نیازمند و بی‎بضاعت زیرپوشش کمیته امداد گام برداردند.

امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: کمک و دستگیری از دانش‎آموزان نیازمند کار ارزشمندی است و گاهی اوقات کارهای کوچک نتایج و فواید بزرگی به همراه دارد.

منصوری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در درس خارج در جمع طلاب، بیان کرد: همانطور که معظم‎له فرمودند مسأله‌ حقیقتاً فاجعه‌آمیز میانمار حقیقتاً یک حادثه‌ی کم‌نظیر است که جلوی چشم کشورهای اسلامی، دولتهای اسلامی، جلوی چشم یک میلیارد و نیم مسلمان، جلوی چشم مجامع جهانیِ مدعی و دولتهای ریاکارِ دروغگویِ مدعیِ حقوق‎بشر، یک دولت بی‎رحمی جمع مردم بی‌پناه را می‌کشند، آتش می‌زنند، خانه‌هایشان را ویران می‌کنند، بیرون می‌کنند.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای تشخیص مصلحت نظام، مطرح کرد: معظم‎له در این دیدار فرمودند مجمع تشخیص مصلحت نظام باید انقلابی فکر کند، انقلابی عمل کند و انقلابی بماند که این سه دستور مهم و حاوی پیام است.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب مینی بر اینکه « مجمع تشخیص مصلحت، یادآور امام بزرگوار و فرآورده‌ی انقلاب است ...»، مطرح کرد: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در انتخاب مطالب  و مصوبات دقت بسیاری داشته باشند.

منصوری با قدردانی از اقدام سربازان گمنام امام زمان (عج) در دستگیری یکی  از عناصر اصلی داعش در ایران، اذعان کرد: فرمانده سپاه شهریار از دستگیری یکی از عناصر اصلی داعش که 300 تروریست را در ایران برای انجام عملیات انتحاری در ایام محرم سازماندهی کرده بود خبر داد که به لطف خداوند و با هوشمندی سربازان گمنام امام زمان (عج) این نقشه شوم دشمن ملغی شد.

وی در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه براساس روایات طلاق از منفورترین حلال خداوند است، ابراز کرد: خداوند در آیات مختلف قرآن کریم بر سازش زن و شوهر تأکید کرده است در فرمایشات امام راحل نیز به سازش و مدارا زن و شوهر اشاره شده است.

امام جمعه بندرترکمن متذکر شد: زن و شوهر باید با هم لجاجت نداشته باشند، یکدیگر را سرکوفت نزنند، همسر خود را با دیگران مقایسه نکنند، خوبی‎های همسر را بررسی کنند، در زندگی به فرزندان خود فکر کنند و در طلاق آسیب‎هایی که به فرزندان وارد می‎شود را در نظر بگیرند و لباس یکدیگر باشند.

منصوری از افزایش آمار طلاق در بندرترکمن نسبت به سال گذشته خبر داد و مطرح کرد: چشم‎وهم‎چشمی، عدم گذشت، دخالت دیگران و کم بودن تقوا در خانواده‎ها از جمله علل بروز طلاق است.

وی ماهواره را یکی از عوامل افزایش طلاق دانست و بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند سبک زندگی ما باید اسلامی باشد در صورتی که سبک زندگی غربی شود با زندگی اسلامی نمی‎سازد و در نتیجه منجر به طلاق می‎شود.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار