با جدال 44 راس اسب در شش دور هزار متری اسب های برتر هفته دوازدهم کورس تابستانه بندرترکمن در غرب استان گلستان مشخص و چابکسوران؛ مالکان و مربیان اسب های برتر 83 میلیون و 300 هزار تومان جایزه نقدی دریافت کردند.

مشخص شدن اسب های برتر هفته دوازدهم کورس تابستانه در بندرترکمن

به گزارش گلستان 24؛ این هفته از رقابت ها با حذف 9 راس اسب آی بک، ماه سلطان، بیگدار؛ رویال لاین؛ گل رومیصا؛ تماشا؛ ترکمن استوری؛ سیمولیشن؛ نیو استالیون و رقابت 44 اسب دیگر برگزار شد.
برپایه این گزارش در دور اول 6 راس اسب هندیکاپ ترکمن سه و چهار ساله برای مسافت هزار متر وارد دپار شدند که یاسر جرجانی با اسب نازیلا قهرمانی دور نخست را به خود اختصاص داد و نورمحمد بهادر با اسب تیرپا یزدانی و آرمین آق آتابای با اسب قوش قانت به ترتیب دوم و سوم شدند.
دور دوم نیز که شلوغ ترین کورس رقابت ها بود و 8 راس اسب دوخون دو ساله و 2 تا 6 امتیازی رقابت داشتند رامین قهرمانی با اسب گنبد زودتر از سایرین خط پایان را رد کرد و نورمحمد بهادر با اسب اوزان و یاسر جرجانی با اسب گلسا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.
در سومین دور هفته دوازدهم 6 راس اسب دوخون سه و چهار ساله و 24 تا 34 امتیازی خط استارت را آغاز کردند که نورمحمد بهادر با اسب خان یلمه موفق به کسب مقام اول شد و آق اویلی بشگرد با اسب آرشا و آرمین آق آتابای با اسب کاپیتان به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دور چهارم این رقابت ها که 7 راس اسب دوخون سه ساله و 8 تا 12 امتیازی شرکت داشتند؛ جواد آچاک با اسب اورلیا قهرمان شد و نورمحمد بهادر با اسب نیو کارناوال و آرمین آق آتابای با اسب تاوالیزا به ترتیب عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. 
گزارش خبرنگار ایرنا حاکیست؛ در دور پنجم 6 راس اسب دوخون دو ساله و هشت تا 12 امتیازی با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب سلطان صحرا قهرمان این دور شد و ابراهیم قره داشلی با اسب ریحان گل و آرمین آق آتابای با اسب تای سوران به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دور ششم 6 راس اسب دوخون سه تا پنج ساله با امتیاز هندیکاپ وارد دپار شدند که آق اویلی بشگرد با اسب مه وش زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و ستار مهرانی با اسب قلیچ بابا و جواد آچاک با اسب هیدروژن به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.
در دور پایانی و هفتم هفته دوازدهم نیز 5 راس اسب تروبرد دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب بیوتی فلای قهرمان شد و جواد آچاک با اسب پامادور و آرمین آق آتابای با اسب براون استار به ترتیب دوم و سوم شدند.
بندرترکمن در غرب استان گلستان همه ساله میزبان کورس های سوارکاری تابستانه است و از آنجا که بیشتر جمعیت شهرستان ترکمن بوده و اسب سواری با خون آنها عجین است، استقبال زیادی از مسابقات می شود.

/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار