معاون فرماندار کردکوی:

معاون فرماندار کردکوی با بیان اینکه بازگشت به ادبیات و تاریخ کهن کشورمان از بسیاری از آسیب‎ها می‎کاهد، گفت: تاریخ حافظ، سعدی و ... یادآور رشادت‎ها و زیبایی‎هایی است که انسان را به‎سوی ارزش‎های اسلامی سوق می‎دهد.

بازگشت به ادبیات و تاریخ کهن بسیاری از آسیب‎ها را کاهش می‎دهد/ تمام آحاد جامعه دغدغه اقتصادی دارند

به گزارش گلستان24؛حسین احمدی بعد از ظهر امروز در گردهمایی مدیران مدارس کردکوی که ویژه پروژه مهر و بازگشایی مدارس در سالن کوثر کوثر برگزار شد، اظهار کرد: معلمان و مدیران تاریخ شخصیتی یک فرد می‎سازند تا بتواند به خدمتگزار شایسته‎ای برای جامعه تبدیل شود.

وی تصریح کرد: این روزها معلمان و مدیران با مشکلات، دردها و رنج‎های اقتصادی خانواده‎ها بیشتر آگاه هستند از طرفی دیگر نیازمندی‎های مدارس و آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست، در عین حال در شرایط فوق معلمان و مدیران باید فضا را تلطیف کنند تا خانواده‎ها با آرامش خاطر فرزندان خود را در مدارس ثبت‎نام کنند.

معاون فرماندار کردکوی تصریح کرد: وقتی خانواده‎ها فرزندان خود را به مدارس می‎فرستند انتظار دارند تدبیر و مدیریت مدارس طوری باشد که فرزند آنها موفق شود.

 

 

احمدی با تأکید بر اینکه مدیران باید فضایی را در مدارس ایجاد کنند که دانش‎آموزان با اعتماد به نفس تربیت شوند، یادآور شد: نوع نگاه معلمان و مدارس به دانش‎آموزان در آینده و موفقیت آنها بسیار اثرگذار است، در صورتی که معلم دغدغه‎مند و باتدبیر باشد، می‎تواند دانش‎آموزی را که تحصیل را باور ندارد تغییر دهد.

وی اضافه کرد: در حالی که مادام‎کوری در 15 سالگی ترک تحصیل کرد و خدمتکار خانواده‎ای شده بود اما با ادامه تحصیل و باور خود به نقطه‎ای دست یافت که امروز دانش بشری در عرصه رادیولوژی و هسته‎ای مدیون مادام‎کوری است، در واقع در صورتی که دانش‎آموزان به اعتماد به نفس و انگیزه دست یابند، می‎توانند پله‎های ترقی را طی کنند.

 

 

معاون فرماندار کردکوی با بیان اینکه رفتار، گفتار و درایت معلمان تاریخ شخصیتی یک فرد را برای آینده‎اش می‎سازد، بیان کرد: اگرچه ممکن است عرصه‎های اقتصادی بر فرهنگیان تنگ باشد اما در واقع این مسأله دغدغه همه آحاد جامعه است و به طور قطع این مسائل در برابر ارزش علم و علم‎آموزی هیچ نیست.

احمدی با بیان اینکه بدون همت و تلاش معلمان و مدیران هدف از خلقت انسان که دستیابی به کمال است محقق نمی‎شود، اذعان کرد: آشنایی با تاریخ و ادبیات کشور انسان را از بسیاری از رنج‎ها و دردها دور می‎کند و به انسان نشان می‎دهد که مشکلات مادی انسان در دنیا آنقدر هم مهم نیست.

 

وی با بیان اینکه بازگشت به ادبیات و تاریخ کهن کشورمان از بسیاری از آسیب‎ها می‎کاهد و نجات‎بخش ما است، ابراز کرد: تاریخ حافظ، سعدی، بیهقی و ... یادآور رشادت‎ها و زیبایی‎هایی است که نوع نگاه انسان را به دنیا را تغییر می‎دهد و آن را در راستای ارزش‎های اسلامی و بر مبنایی که خداوند خلق کرده سوق می‎دهد.

معاون فرماندار کردکوی تصریح کرد: شهرستان کردکوی در عرصه‎های مختلف علمی، هنری، ورزشی و کشاورزی ظرفیت‎های بسیاری دارد.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار