امام جمعه کردکوی:

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه بودائیان با تخریب و کشتار مسلمانان میانمار روی داعش را سفید کرده‎اند، گفت: شاید ما داعش را نهایت بی‎رحمی و خباثت می‎دانستیم اما امروز با مشاهده کشتار مسلمانان بی‎گناه میانمار متوجه شدیم داعش هنوز تمام نشده است.

400 هزار مسلمان در میانمار آواره شدند

به گزارش گلستان 24؛ حجت‎الاسلام موسی شاعری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه کردکوی، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: انسان نباید پیمان‎ها و عهدهایی را که با خدا بسته است با بهانه و به بهای کم بفروشد.

وی تاکید کرد: عهدهایی که بندگان با خداوند می بندند بسیار ارزشمند و قیمتی هستند، از این رو باید به عهد خود وفادار بمانند و خداوند هم وعده داده است اگر به عهد خود وفادار بمانید ما با شما هستیم و دنیا و آخرت شما با ما خواهد بود.

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه پیمان شکنی و انتخاب دنیا در مقابل خداوند نهایت سادگی است، افزود: چیزهایی که در نزد خداوند وجود دارد بسیار ارزشمندتر از دنیاست، از طرفی انسان هر چه را در بانک خداوند بگذارد باقی می‎ماند و خداوند چند برابر آن را به انسان می‎دهد.

شاعری با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‎ها در آستانه بازگشایی مدارس، تصریح کرد: 12 میلیون دانش‎آموز در سال جاری تحصیل می‎کنند که حدود 30 درصد از آنها بی‎بضاعت بوده و از تامین لوازم‎التحریر، لباس و ... محروم هستند، از این رو هر کسی با توجه به توان مالی خود باید در راستای کمک به دانش‎آموزان بی‎بضاعت گام بردارد.

وی با بیان اینکه صدقات و کمک به نیازمندان ارزش بسیاری دارند و در سلامتی مردم، زندگی و امنیت ما تاثیر دارد، ابراز کرد: صدقه دارای ارزش اجتماعی و معنوی است و برای زندگی مفید است و از اجر بالایی برخوردار است.

امام جمعه کردکوی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره نسل‎کشی و کشتار مسلمانان میانمار، خاطرنشان کرد: 400 هزار مسلمان در میانمار آواره شدند و متاسفانه خانم سوچی که جایزه صلح نوبل را دریافت کرده است با راه اندازی این همه کشتار و تخریب آبروی بانوان را برده است.

شاعری با بیان اینکه بودائیان با تخریب  و کشتار مسلمانان میانمار روی داعش را سفید کرده‎اند، افزود: شاید ما داعش را نهایت بی‎رحمی و خباثت می‎دانستیم اما امروز با مشاهده کشتار مسلمانان بی‎گناه میانمار متوجه شدیم داعش هنوز تمام نشده است.

وی با بیان اینکه مشکل مردم میانمار بدون دخالت و کمک مسلمانان حل نمی‎شود، ابراز کرد: اگر بنا بود حقوق بشر در دفاع از مردم میانمار کارایی داشته باشد پیش از این برای مردم فلسطین کارایی داشت و با جنایات رژیم صهیونیستی برخورد می‎کرد.

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه یک حیوان هم نمی‎تواند جنایات بودائیان علیه مسلمانان میانمار را انجام دهد، خاطرنشان کرد: با محکومیت و از طریق حقوق بشر مساله مسلمانان میانمار حل نمی‎شود و باید اقدام عملی کرد.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار