مدیرجهاد کشاورزی گالیکش خبر داد

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گالیکش از توزیع رایگان اسپرم نژاد سمینتال در سطح استان گلستان خبر داد و گفت: اسپرمِ نژاد سمینتال در سطح استان گلستان به صورت رایگان توزیع می‌شود.

دریافت رایگان اسپرم نژاد سمینتال در مراکز جهاد کشاورزی گالیکش

به گزارش گلستان 24؛حبیب‌الله زارع روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: اسپرمِ نژاد سمینتال در سطح استان گلستان به صورت رایگان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه نژادهای اقتصادی و نژادهای جدید در سطح استان گلستان به ویژه دامداری روستایی اقدام به توزیع رایگان اسپرم نژاد سمینتال در سطح استان گلستان شد و در تمامی شهرستان‌های گلستان این اسپرم موجود است.

* دامداران می‌توانند برای دریافت رایگان اسپرم نژاد سمینتال به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گالیکش درخصوص توزیع رایگان اسپرم نژاد سمینتال ابراز کرد: دامداران می‌توانند برای دریافت رایگان اسپرم نژاد سمینتال به مراکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت امور دام در سطح شهرستان مراجعه کنند و از مزایای این خدمات رایگان بهره‌مند شوند.

زارع با بیان اینکه نژاد سمینتال به صورت دومنظوره است، ابراز کرد: نژاد سنینتال به صورت دومنظوره است و تولید شیر آن اقتصادی است و میزان تولید گوشت آن نیز رضایت‌بخش است و نژادی مناسب برای دامداری‌های روستایی ما محسوب می‌شود.

وی سالم و قوی بودن را یکی از شاخصه‌های بارز نژاد سمینتال معرفی کرد و گفت: مشخصه بارز نژاد سمینتال سالم و قوی بودن آن است و در برابر بیماری‌ها خصوصا بیماری‌های گوارشی مقاوم است.

* نژاد سمینتال قدرت سازگاری بسیار بالایی با شرایط محیطی دارد

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گالیکش درخصوص قدرت سازگاری نژاد سمینتال یادآور شد: نژاد سمینتال قدرت سازگاری بسیار بالایی با شرایط محیطی دارد.

زارع درخصوص وضعیت نژاد سمینتال نسبت به نژاد هلشتاین خاطرنشان کرد: نژاد هلشتاین یک نژادی است که در اکثر دامداری‌ها از آن استفاده می‌شود و یک نژاد بسیار آرامی است.

وی تولید شیر و کیفیت گوشت نژاد سمینتال را مطلوب برشمرد و تصریح کرد: نژاد سمینتال نسبت به نژاد هلشتاین کم‌خوراک‌تر است و از نظر تولید شیر و کیفیت گوشت نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گالیکش با بیان اینکه نژاد سمینتال یک نژاد اقتصادی است، ادامه داد: هزینه نگهداری و پرورش نژاد سمینتال نسبت به نژاد هلشتاین پایین‌تر است و نژاد سمینتال یک نژاد اقتصادی است.

* کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش مزارع خود پرهیز کنند

زارع با بیان اینکه فصل برداشت شالی فرا رسیده است، ابراز کرد: فصل برداشت شالی آغاز شده است و در اکثر نقاط استان گلستان کشاورزان مشغول برداشت شالی هستند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گالیکش خاطرنشان کرد: متاسفانه درحال حاضر شاهد آتش زدن کاه و کلش باقیمانده در اراضی سطح استان گلستان هستیم و دود ناشی از آن تمام منطقه را برداشته است.

وی اذعان کرد: آتش زدن باقیمانده کاه و کلش در مزارع باعث تخریب خاک می‌شود و مواد مغذی خاک از بین می‌رود و کشاورزان از این کار جدا پرهیز کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار