مدیر آموزش و پرورش کردکوی مطرح کرد

مدیر آموزش و پرورش کردکوی گفت: در سال تحصیلی جاری 12 هزار و 200 دانش‎آموز در کردکوی به مدرسه می‎روند.

تحصیل بیش از 12 هزار دانش‎آموز در کردکوی/ کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی

به گزارش گلستان 24 ؛ وجیه‎الله عسگری در کردکوی، پیشاپیش با تبریک بهار تعلیم و تربیت و نوروز علم و دانش، اظهار کرد: تلاش می‎شود تا پایان این هفته تمام تجهیزات، منابع و امکانات برای پذیرش دانش‎آموزان در سال تحصیلی جدید فراهم شود.

وی «تحول در مدرسه» را شعار سال تحصیلی جاری دانست و ابراز امیدواری کرد با ایجاد تحول در مدرسه دانش‎آموزان سال تحصیلی خوب و موفقی را تجربه کنند.

مدیر آموزش و پرورش کردکوی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری 12 هزار و 200 دانش‎آموز در کردکوی به مدرسه می‎روند، گفت: 85 مدرسه و 381 کلاس درس میزبان دانش‎آموزان است.

عسگری تعداد مدیران و معلمان کردکوی را 700 نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به سیاست تک‎شیفت شدن مدارس تلاش می‎شود فضاهای آموزشی جدیدی ایجاد شود، از طرفی در کمیته برنامه‎ریزی امسال احداث مدرسه 12 کلاسه در کردکوی مصوب شد که امیدواریم در مجموع اقدامات انجام‎شده و با مشارکت خیرین این مشکل حل شود.

وی متذکر شد: از آنجایی که بیشتر مدارس کردکوی دو نوبته هستند یکی از دغدغه‎های ما تک‎شیفت کردن مدارس شهرستان است که برای تحقق این مهم نیازمند یاری خیرین و مردم هستیم.

مدیر آموزش و پرورش کردکوی با اشاره به علل جابه‎جایی برخی مدارس کردکوی، اذعان کرد: مدارسی که با وجود تراکم دانش‎آموزی بسیار بالا در دو نوبت بودند و یا دبیرستان‎هایی که تراکم دانش‎آموزی آنها کمتر بوده در لیست جابه‎جایی‎های مدارس قرار گرفتند تا با این کار در منابع مالی دولت صرفه‎جویی و مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش حل شود.

عسگری با اشاره به تقارن ماه محرم با آغاز سال تحصیلی، تصریح کرد: با توجه به اینکه سال تحصیلی جاری با هفته دفاع مقدس و ماه محرم متقارن شده است در حوزه‎های فرهنگ‎هنری کارگروه‎های تخصصی در آموزش و پرورش کردکوی تشکیل شده تا این کارگروه برنامه‎های فرهنگی متناسب با شأن و منزلت ارزش‎های دینی، اسلامی و انقلابی باشد پیش‎بینی و ارائه کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه شهرستان کردکوی در مقطع ابتدایی با کمبود نیروی انسانی و در مقطع متوسطه اول و دوم با مشکل مازاد نیروی انسانی مواجه است، مطرح کرد: ما با سیاست انتقال نیروی انسانی از مقطع متوسطه اول و دوم به مقطع ابتدایی مشکل داریم و تلاش می‎کنیم تدبیری اندیشیده شود تا مشکل کمبود نیروهای انسانی در مقطع ابتدایی برطرف شود.

مدیر آموزش و پرورش کردکوی خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تمام دستاوردها و موفقیت‎های ما مدیون آموزش و پرورش است، از این رو ضروری است همه دستگاه‎ها و نهادها به آموزش و پرورش کمک کنند.

عسگری با اشاره به اجرای طرح «برداشت دیوار مدرسه»، ابراز کرد: ما با اجرای این طرح در آموزش و پرورش از همکاری و تعامل تمام دستگاه‎های اجرایی استقبال می‎کنیم و به طور قطع این تعامل و همکاری به نفع دانش‎آموزان و خانواده‎ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‎های ما کاهش آسیب‎های اجتماعی است، تأکید کرد: برای کاهش آسیب‎های اجتماعی مشارکت و همکاری همه دستگاه‎های اجرایی ضروری است.

انتهای پیام/
منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار