معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان:

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان گفت: در ماه محرم هیچ‌گونه مشکلی برای تأمین مرغ و گوشت قرمز در استان وجود ندارد.

واردات 4 هزار رأس دام زنده به گلستان

به گزارش گلستان 24؛رحمت‎الله سمیعی در گفت و گو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: هرساله با فرا رسیدن اعیاد و ایام خاص برنامه‎ریزی ویژه‎ای برای تأمین گوشت قرمز و مرغ در سطح استان و کشور انجام می‎شود، در واقع در این ایام با افزایش به نیاز گوشت قرمز و مرغ آنالیز عرضه و تقاضا را برای تنظیم بازار داریم.

وی تصریح کرد: در ایام محرم با توجه به اینکه یکسری اقلام پروتئینی به ویژه گوشت قرمز و مرغ افزایش می‎یابد تلاش می‎کنیم هم به تعادل قیمتی دست پیدا کنیم و هم تولیدکننده سود معقولی داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه محرم امسال افزایش تولید در گوشت قرمز و مرغ در استان داشتیم، افزود: به طور میانگین حدود پنج تا 10 درصد قیمت مرغ در ایام محرم کاهش پیدا می‎کند.

سمیعی در خصوص تأمین گوشت قرمز خاطرنشان کرد: به لحاظ مشکلات در تقاضا گوشت قرمز، 10 درصد از نیاز کشور توسط واردات تأمین می‎شود که اغلب گوشت‎های منجمد است از آنجایی که ذائقه مردم بیشتر به سمت گوشت گرم است امسال دام زنده وارد کشور  و کشتار در کشور خودمان انجام شد.

*واردات 4 هزار رأس دام زنده به گلستان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه حدود 4 هزار رأس دام زنده از کشور قزاقستان وارد استان شده است افزود: نزدیک به نیمی از این دام‎ها کشتار و 35 تن گوشت قرمز وارد چرخه تولید شده است.

سمیعی بیان کرد: واردات گوشت قرمز به اندازه‎ای خواهد بودکه در تنظیم بازار، تولید کننده متحمل خسارت نشود.

وی در خصوص توزیع گوشت قرمز و مرغ در ایام محرم گفت: در ماه محرم گوشت قرمز منجمد با قیمت مصوب و 40 درصد پایین‎تر از دام‎های موجود در استان توسط مراکزی که اصناف مشخص می‎کنند توزیع می‎شود همچنین گوشت مرغ منجمد نیز با قیمتی پایین‎تر از بازار برای تأمین نذورات هیئت‎ها و مساجد توزیع خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار