استاندار گلستان در دیدار با رییس سازمان زندانهای کشور؛

استاندار گلستان با بیان اینکه هدف زندان اصلاح و تربیت افراد است ، اظهارکرد: باید زمینه بازگشت عزت مندانه پایدار محکومین به دامان خانواده و جامعه را فراهم نمایند تا فرد با جامعه ارتباط خوبی برقرار کند.

توجه به توسعه اشتغال در 61 روستای استان

به گزارش گلستان24؛حسن صادقلو در دیدار با جهانگیر، رئیس سازمان زندانهای کشور تصریح کرد: مسائل و آسیب های اجتماعی استان در دل یک نقشه راه مدون در حال پیگیری و اجراست.

وی افزود: سند جامع امنیتی استان با رویکرد پیشگیرانه و کارشناسانه در 28 مولفه جمع آوری و پس از ارائه به وزارت کشور به عنوان یک مدل در کشور ابلاغ شد.

وی یادآور شد: گلستان قبل از ابلاغ طرح شهید شوشتری در خصوص مناطق آلوده به مواد مخدر، 3 نقطه جمعیتی را مشخص کرد و برنامه های فرهنگی و اجتماعی و عمرانی را در این نقاط اجرایی کرد و امروز تا 92 درصد در این مناطق توفیق داشته ایم.

وی خاطر نشان کرد: در برنامه های قراگاه پیشرفت و آبادانی توسعه اشتغال در 61 روستای استان مورد توجه جدی قرار دارد.

استاندار گلستان گفت: سال گذشته استان از محل تبصره 36 و اسناد خزانه 305 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی جذب کرد و این ظرفیتی است که سازمان زندانها نیز می تواند برای پیشبرد پروژه های عمرانی خود از آن بهره برداری کند.

وی افزود: آموزش های فنی در زندان باید بر اساس فن آوری روز و بر پایه ایجاد درآمد پایدار صورت گیرد.معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان زندانها با اشاره به دستورالعمل هایی که در زمینه کاهش جمعیت کیفری وجود دارد، گفت: خوشبختانه تعداد زندانیان استان به نسبت کشور کمتر است و این نشان از تاثیر مثبت برنامه های کاهش جمعیت کیفری در استان دارد.

باید زمینه بازگشت عزت مندانه پایدار محکومین به دامان جامعه فراهم شود

همچنین در این دیدار  معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان زندانهای کشور گفت: نگاه نظام جمهوری اسلامی به اقدامات سازمان زندانها، نگاه اصلاح و تربیت است و فعالیت های آن به مثابه یک نظام آموزشی است.
 
اصغر جهانگیر افزود: ما باید از حقوق اکثریت جامعه دفاع کنیم و توجه داشته باشیم که همیشه یک اقلیت قانون گریز نیز وجود دارد که باید برای آنها برنامه ریزی متناسب انجام شود.
 
وی یادآور شد: براساس میانگین کشوری بالاترین محکومین حاضر در زندان را محکومین مربوط به مواد مخدر تشکیل می دهند ولی در استان گلستان بالاترین محکومین مربوط به جرائم سرقتی هستند.
 
رئیس سازمان زندانها خاطر نشان کرد: باید زندانی در زندان تنها از آزادی محروم باشد و مسائلی نظیر سلامتی آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه 130 رشته فنی در زندان به زندانیان آموزش داده می شود، باید هر زندانی در لحظه آزادی یک حرفه را بطور کامل آموخته باشد و با گواهی نامه فنی و حرفه ای بدون ذکر نام زندان و آبرو مندانه بتواند شغلی برای خود ایجاد نماید.

وی یادآور شد: دو برابر ظرفیت زندانهای استان زندانی در استان گلستان قرار دارند که باید برنامه های توسعه فضای نگهداری با سرعت و تلاش بیشتری اجرایی شود.
 
لازم به ذکر است در این دیدار هاشمیان رئیس کل دادگتری استان، حجت الاسلام والمسلمین دادستان دادستان مرکز استان و رضوانی رئیس کل زندان های استان نیز حضور داتند.

گفتنی است سفر یک روزه رئیس سازمان زندانهای کشور به منظور به منظور افتتاح ساختمان جدید کانون اصلاح و تربیت استان گلستان و ساختمان بازداشتگاه گرگان و دیدار با مقامات قضایی استان صورت گرفته است. 

/ گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار