استاندار گلستان:

استاندار گلستان با بیان اینکه جشنواره بین المللی اقوام در گلستان یک ظرفیت است، گفت: این جشنواره در تقویت و رونق گردشگری گلستان موثر است.

جشنواره «فرهنگ اقوام» گردشگری گلستان را رونق می دهد

به گزارش گلستان24،حسن صادقلو شامگاه دوشنبه در آیین افتتاحیه یازدهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان اظهار کرد: اقوام و مباحث آن ها یکی از ظرفیت های مهم کشور است که باید آن ها را شناسایی کنیم.

وی از اقوام به عنوان یک ظرفیت و منفعت نام برد و با تاکید بر شناسایی ظرفیت های اقوام، افزود: اقوام و ظرفیت های آن ها در تاریخ هر سرزمین نقش موثر داشته است.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه شناسایی آداب و رسوم اقوام هم مهم است، ادامه داد: در نتیجه آداب و رسوم شناسی و فرهنگ شناسایی اقوام کشور یکی از آثاری است که در این جشنواره اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه جشنواره اقوام روابط ایجاد می کند، تصریح کرد: روابط یکی از نیازهای جامعه است و تفرقه و بیگانگی مهم ترین آسیب این حوزه است.

صادقلو تدکید کرد: این جشنواره ها زمینه ایجاد روابط بین اقوام را رقم زده و می تواند تحلیل اقوام از نظر محتوایی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه نقاط قوت و ضعف فرهنگ ها در این جشنواره ها نمود پیدا می کند، خاطرنشان کرد: مبادلات اقتصادی و فروش یکی دیگری از اهداف اجرای این جشنواره هاست  که می تواند به عرضه دانش تولید و دانش بومی و تبادل شناخت سرزمین منجر شود.

/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار