فرمانده انتظامی گلستان:

فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف ۹۳ فقره سرقت در راستای طرح عملیاتی مبارزه با سارقان لوازم و محتویات داخل خودرو خبر داد.

کشف 6 دستگاه موتورسیکلت سرقتی

به گزارش گلستان24؛به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: طرح عملیاتی مبارزه با سارقان لوازم و محتویات داخل آن با هدف افزایش ضریب امنیتی و با بسیج همه امکانات و نیروهای پلیس آگاهی طی 24 ساعت به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی با بیان اینکه سرقت لوازم داخل خودرو یکی از سرقت‌های شایع در استان است، افزود: بیشترین علت وقوع چنین سرقت هایی عدم رعایت نکات ایمنی از سوی مالکان وسائل نقلیه است.

فرمانده انتظامی گلستان با تاکید بر فرایند سرقت لوازم خودرو نسبت به سایر سرقت‌ها ضرر و زیان کمتری را به مال‌باختگان وارد می‌کند، تصریح کرد: روند رو به گسترش و تعداد موارد ارتکاب این‌گونه جرایم در جامعه موجب بروز احساس ناامنی می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از راه‌های ارتقاء احساس امنیت در جامعه کاهش وقوع جرایم خرد است و بر همین اساس برنامه های متعددی در دستورکار پلیس آگاهی قرار دارد.

سردار جاویدان با اشاره به اینکه وقوع جرائم حتی جرائم خرد احساس ناامنی را در جامعه دامن می‌زند، افزود: عدم مراجعه مال‌باختگان برای پیشگیری و دریافت اموال مکشوفه یکی از مهم‌ترین مشکلات پلیس آگاهی در این زمینه است.

وی تصریح کرد: در همین راستا و با منظور ناامن کردن محیط برای سارقان وسائل و لوازم داخل خودرو طرح عملیاتی مبارزه با سرقت وسایل داخل خودرو در استان به مرحله اجرا گذاشته شد.

فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد: در این طرح 4 سارق حرفه ای و سابقه‌دار لوازم داخل خودرو دستگیر و در تحقیقات تخصصی  به 81 فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

وی ادامه داد: با تلاش ماموران در این عملیات 12 فقره انواع سرقت و 6 دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد.

سردار جاویدان با اشاره به اینکه در بسیاری از مواقع بی احتیاطی مالکان سبب به وجود آمدن فرصت برای سرقت وسائل نقلیه آنها می شود از شهروندان خواست وسائل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی و بازدارنده مجهز کرده و مراقبت های لازم را در این خصوص انجام دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار