استاندار گلستان:

استاندار گلستان با بیان اینکه مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در گلستان احداث می‌شود، گفت: ظرفیت‌های مناسبی در استان گلستان وجود دارد که می‌تواند استان گلستان را مانند قطب کشاورزی، تبدیل به قطب آبزی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پروری کشور کند.

ظرفیت استان گلستان در پرورش ماهیان خاویاری

به گزارش گلستان24؛حسن صادقلو ظهر امروز در سی‌امین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان که با موضوع بررسی میثاق‌نامه جهادکشاورزی برای اجرایی کردن پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: اینکه بخواهیم تولید گندم را به یک‌باره 400 تا 500 هزار تن در استان کاهش دهیم، با اقتصاد مقاومتی هم‌خوانی ندارد.

وی افزود: زمانی که بیش از شرایط طبیعی توانستیم این محصول را تولید کنیم، می‌توانیم مدعی اجرای اقتصادمقاومتی باشیم.

استاندار گلستان با اشاره به طرح‌های شیلاتی که به ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی پیشنهاد شده است، گفت: ایجاد مجتمع پرورش ماهیان خاویاری، اقدامی مهم برای استان است اما باید مسئولان توجه داشته باشند که این مجتمع را در جایی که مشکلی نداشته باشد، اجرا کنند.

وی با تأکید بر مسئله مکان‌یابی این طرح اظهار داشت: منطقه‌ای را برای اجرای این طرح در نظر بگیرید که در مسائل فرسایشی مانند تالاب و محیط زیست نیافتیم.

صادقلو با بیان اینکه مردم‌محوری، یکی از ارکان اجرای طرح‌های اقتصادمقاومتی است، ادامه داد: تولید خاویار در مزارع منفرد نیز مسئله‌ای جدی است که باید زیرساخت‌های آن را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان ظرفیت‌های زیادی در زمینه آبزی‌پروری مانند تولید میگو و پرورش ماهیان خاویاری دارد و همان‌گونه که قطب تولیدات کشاورزی کشور به شمار می‌رود، می‌تواند در آینده به قطب آبزی‌پروری نیز تبدیل شود.

استاندار گلستان درباره استفاده دومنظوره از چاه‌های آب کشاورزی به منظور پرورش ماهی افزود: اصل قضیه مورد قبول است اما به هیچ عنوان به دنبال چاه‌های غیرمجاز نباشید که برخلاف سیاست هاست. در خصوص چاه‌های مجاز هم آمایش ظرفیت را در دستور کار قرار دهید. به همین منظور دقت داشته باشید که در افق برنامه نباید فشار مضاعفی بر آب‌های زیرزمینی ما ایجاد نشود.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار