استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: حفظ امید مهمترین وظیفه امامان جماعت است و همه ما از مسجد هستیم و روحانیت و معنویت زندگی ما نیز از روحانیت و از مسجد است.

مسجد میدان عمل کردن به بسیاری از مسائل دینی و اجتماعی است

به گزارش گلستان24،حسن صادقلو صبح امروز در مراسم اختتامیه گلدسته‌های مساجد استان که به مناسبت روز جهانی مسجد برگزار شد، گلستان اظهار کرد: مسجد میدان عمل کردن به بسیاری از مسائل دینی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: قیامت و معاد سند چشم‌انداز برای تعیین بایدها و نبایدهای زندگی دنیوی هر انسان است و مسجد جایگاه بزرگی برای اجرا و ترویج این بایدها و نبایدها است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: مسجد مدرسه عشق و محل گرفتن فیوضات ربانی است و مسجد مکان تبلیغ و هدایت مردم است.

صادقلو گفت: مسجد زمینه‌ساز ایجاد وحدت و همبستگی است که مردم هر صبح و شام همدیگر را ملاقات می‌کنند و در یک وحدت و همبستگی به مسائل دینی و اجتماعی خود می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه مساجد باید مرکز تربیت صحیح و تربیت و تعلیم به تمام معنی باشند، گفت: حفظ امید مهمترین وظیفه امامان جماعت است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه مسجد باید نقشه راه داشته باشد، گفت: همه ما از مسجد هستیم و روحانیت و معنویت زندگی ما نیز از روحانیت و از مسجد است.

صادقلو با اشاره به کسرت مدیریت مساجد گفت: باید این تشکل‌ها و سازمان‌ها و نهادهای مساجد به یک نهاد واحد تبدیل شود تا مسیرهای حرکت و مدیریت مسجد هموارتر شود و جذابیت حضور جوانان در مساجد نیز بیشتر شود.

وی گفت: اگر در اقتصاد مقاومتی مسجدها فعال نشود ما به توفیق نخواهیم رسید زیرا اقتصاد مقاومتی با آموزه‌های اسلامی شکل رفته و مساجد و امامان جماعت مساجد باید اقتصاد مقاومتی در محلات را مدیریت کنند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: یکی از پدیده‌های سوم تبدیل شدن جمعیت روستایی به جمعیت شهری است که این یک خطر است و امروز مهاجرت از روستا به شهر و حاشیه‌نشینی یک معضل است.

صادقلو بیان کرد: برای جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر، نقش مسجد و روحانی مسجد نقش محوری و بسیار مهم است.

وی گفت: روستای «نرگس‌چال» در استان گلستان با وجود مشاغل سنتی اما یک معتاد نداشته که این روستا به روستای پاک معرفی شد و این بر اثر اقدامات فرهنگی و تربیتی از مساجد بوده است.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار