رئیس شورای اسلامی شهر گرگان:

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان درباره آتش سوزی تکایای چهاراره میدان این شهر گفت: برای بازسازی مکان هایی که قدمت زیادی دارند صدور مجوز بازسازی باید تسهیل شود.

صدور مجوزهای بازسازی مکان های قدیمی تسهیل شود

به گزارش گلستان 24 ؛ فائزه عبداللهی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره آتش سوزی میدان عباسعلی گرگان اظهار کرد: قبل از ساعت ۶ صبح، آتش سوزی از یکی از مغازه هایی که دور میدان بوده شروع شده است و به چند مغازه و تکایای قدیمی سرایت کرده است، ظاهراً مغازه خالی بوده و علت حریق در دست بررسی است.

وی ادامه داد: آتش در همان لحظات اولیه توسط آتش نشانان و نیروهای امدادی مهار شد.

عبداللهی گفت: مالکان منطقه بیان می کنند برای بازسازی بارها درخواست داده اند امّا چون سیکل اداری و ورود میراث فرهنگی و مسائلی مانند آن، برای آن ها مشکل است تاکنون کاری صورت نگرفته است.

وی از احتمال وقوع مجدد آتش سوزی در کل این محور خبرداد و افزود: میراث فرهنگی، اوقاف و کسانی که دست اندر کار این امر هستند باید به بازسازی اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: خیلی از مالکان نیز تمایل به بازسازی ندارند زیرا آن چیزی که مدنظر میراث است هزینه بالاتری دارد، امّا مالکان راغب بازسازی نیز هستند که به دلایل مختلف این اتفاق هنوز نیفتاد است.

عبداللهی تأکید کرد: در اماکن مختلف شهر، ماده ۱۱۰، مبنی بر رفع خطر اعمال شده است، این مکاتبات را شهرداری با مالکان مکان های مختلف چه منزل مسکونی و چه مغازه انجام می دهد و اقدام به رفع خطر را باید مالک انجام دهد اما این محور، محوری نیست که یک دستگاه متولی آن باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان این که اگر مکان عادی باشد مالک برای رفع خطر نیاز به مجوز از جایی ندارد گفت: در چنین مکانی مالکان باید مجوزهای لازم را بگیرند، مکان قدمت قدیمی و برای  بازسازی باید میراث فرهنگی اجازه دهد.

عبداللهی تأکید کرد: صدور این مجوزها را دستگاه های ذی ربط باید تسهیل کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

آتش سوزی در چهارراه میدان

وی بیان کرد: ما به عنوان شهرداری اعلام می کنیم اگر دستگاه های مختلف اجازه دهند، برای رفع خطر، بعد از تعیین دلیل آتش سوزی، اقدام به تخریب می کنیم.

وی از لزوم صدور مجوز توسط دادگستری برای تخریب چنین بناهایی خبرداد و گفت: این تکایا میراث مذهبی و تکایای ما است و امیدواریم شاهد مرمت آن ها باشیم.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار