رئیس پلیس راهور گلستان:

رئیس پلیس راهور گلستان با بیان اینکه 91 درصد از تصادفات استان گلستان مربوط به موتورسواران و عابران پیاده است، گفت: متأسفانه تعداد تصادفات و مرگ عابران پیاده از موتورسیکلت‎سواران بیشتر شده است.

91 درصد از تصادفات گلستان مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت‎سواران است/ ساماندهی یک هزار و 449 خوردرو برای سرویس مدارس در گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛  ایوب شرافتی اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال‎جاری در حوزه حوادث درون‎شهری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش 15 درصدی جان‎باختگان و چهار درصدی مجروحان مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه 91 درصد از تصادفات استان گلستان مربوط به موتورسواران و عابران پیاده است، گفت: متأسفانه تعداد تصادفات و مرگ  عابران پیاده از موتورسیکلت‎سواران بیشتر شده است که این مسأله با توجه به آغاز بازگشایی مدارس و تردد بیشتر دانش‎آموزان در سطح معابر و پیاده‎روها خوشایند نیست.

رئیس پلیس راهور گلستان با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست سال‎جاری 47 درصد از جان‎باختگان مربوط به عابران پیاده و 43 درصد از فوتی‎ها ناشی از موتورسیکلت‎سواران بوده است، افزود: این آمار قابل تأمل است و یک هشدار جدی محسوب می‎شود.

شرافتی با اشاره به بازگشایی مدارس، بیان کرد: با توجه به تغییرات در رفت و آمدها و افزایش عابران پیاده تمهیداتی از سوی پلیس راهور اندیشیده شده است و دستورالعمل ابلاغی از سوی پلیس راهور کشور بومی‎سازی شد و در اختیار شهرستان‎ها قرار گرفت.

*طرح ویژه ترافیکی تا 10 مهرماه ادامه دارد/ فعالیت 42 شرکت برای سرویس مدارس در گلستان

وی از آغاز طرح ویژه ترافیکی پلیس راهور از 25 شهریورماه‎جاری تا 10 مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: در سطح استان گلستان بیش از 35 تیم خودرویی و 36 تیم موتورسوار به کارگیری شده‎اند.

رئیس پلیس راهور گلستان خاطرنشان کرد: 280 نفر در حوزه راهنمایی و رانندگی در طرح ویژه ترافیکی مشارکت دارند و به طور قطع این اقدامات نه تنها در مهر ماه بلکه در طی سال فعالانه انجام خواهد شد تا دانش‎‌آموزان و محصلان به سلامت به منزل بازگردند.

شرافتی با بیان اینکه در سطح استان گلستان 42 شرکت برای سرویس مدارس و جابه‎جایی دانش‎آموزان مجوز گرفتند، بیان کرد: یک‌هزار و 449 خودرو  قابلیت فعالیت در سرویس مدارس را خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در طرح سرویس مدارس یک‌هزار و 201 دستگاه خودروی شخصی، 132 تاکسی، 79 دستگاه ون و 37 دستگاه ون در حوزه سرویس مدارس به فعالیت می‎پردازند.

رئیس پلیس راهور گلستان با تأکید بر اینکه مردم به حوزه فرهنگ رانندگی توجه کنند، ابراز امیدواری کرد با اقدامات انجام شده به‎ویژه در کارگروه ماده 18 استان گلستان مانند سال‎های گذشته شاهد حوادث ترافیکی برای محصلان و دانش‎آموزان نباشد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار