انهدام باند سارقان خودرو در گلستان، توقیف خودروی حامل دام غیرمجاز در گلستان و اعتراف سارق حرفه‌ای به ۲۶ فقره سرقت از مهم ترین اخبار و رویدادهای انتظامی در استان گلستان است.

انهدام باند سارقان خودرو در گلستان

به گزارش گلستان24، فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری 3 نفر از اعضاء یک باند بزرگ سرقت خودرو در استان‌های گلستان و مازندران خبر داد.

سردار علی‌اکبر جاویدان گفت: در روزهای گذشته ماموران انتظامی شهرستان گرگان پس از دریافت گزارشات مختلف از وقوع سرقت خودرو در گرگان و اقدامات مشابه در دیگر شهرستان‌های استان بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

انهدام باند خودرو

وی افزود: پس از انجام تحقیقات گسترده پلیسی در نهایت یکی از اعضاء این باند که با یک دستگاه خودرو سرقتی پراید در سطح شهر در حرکت بود، شناسایی و ماموران در رصد فعالیت وی از رفت و آمد 2 نفر دیگر که یک زن و مرد بودند در محل سکونت وی مطلع شدند و در یک عملیات هدفمند پلیسی هر 3 نفر را دستگیر کردند.

سردار جاویدان با بیان اینکه اعضاء این باند خودروها را در مکان‌های خلوت و تاریک و  فاقد ایمنی کافی در سریع‌ترین زمان ممکن  سرقت می‌کردند، بیان داشت:در مراحل اولیه تحقیقات 2 دستگاه خودرو سرقتی از منزل متهمان کشف شد و در استعلام از سیستم رایانه مشخص شد، خودروهای مورد نظر از شهرستان چالوس و آمل استان مازندران سرقت شده‌اند.

وی گفت: متهمان جهت ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل و در اعترافات خود به 4 فقره سرقت خودرو و بیش از 45 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف، که با تلاش ماموران تحقیقات تکمیلی در این رابطه همچنان ادامه دارد.

سردار جاویدان با اشاره به کشف دو دستگاه خودرو و همچنین تعداد زیادی اموال مسروقه از قبیل کیف، کارت‌های عابر بانک، طلا و جواهرات و مدارک و اسناد هویتی از متهمان، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان گلستان با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و حفاظتی از سوی مالکان وسایل نقلیه، در خصوص پیشگیری از سرقت خاطرنشان کرد: توجه به توصیه‌های پلیس باعث کاهش وقوع سرقت و جرایم در سطح جامعه شده و زمینه را برای پیشگیری از سوء استفاده افراد سودجو فراهم خواهد کرد.

توقیف خودروی حامل 172 راس دام فاقد مجوز در گلستان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از توقیف یک کامیون حامل 172 راس دام فاقد مجوز در ایست و بازرسی تنگراه خبر داد.

علی بهرامی گفت: ماموران ایست و بازرسی تنگراه شهرستان گالیکش روز گذشته حین کنترل خودروهای عبوری موفق به توقیف یک کامیون حامل احشام فاقد مجوز شدند.

وی گفت: در این عملیات، 172 راس احشام فاقد مجوز کشف و پس از صورتجلسه تحویل پست قرنطینه مستقر در ایست و بازرسی شدند.

بهرامی اظهار داشت: کارشناسان ارزش ریالی احشام فاقد مجوز را یک میلیارد و یکصد میلیون ریال برآورد کردند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان با تاکید بر مقابله پلیس با ورود هرگونه کالای قاچاق، اظهار کرد: شهروندان نیز چنان‌چه اطلاعاتی در خصوص اماکن توزیع قاچاق کالا دارند، مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیس 110 گزارش کنند.

اعتراف سارق حرفه‌ای به 26 فقره سرقت موتورسیکلت در آزادشهر

فرمانده انتظامی شهرستان آزادشهر از شناسایی و دستگیری سارق حرفه ای به 26 فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا اصلانی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در هفته گذشته  دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به‌طور ویژه در دستور کار مأموران آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با کسب اخبار به‌دست آمده و بررسی صحنه های سرقت و تحقیق از شاکیان پرونده و پیگیری‌های مداوم، سرانجام به سرنخ هایی از حضور یک سارق سابقه‌دار در سرقت‌های اخیر رسیدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آزادشهر افزود: با زیر نظر گرفتن و مراقبت این سارق و شناسایی مخفیگاه وی، در هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر شد.

سرهنگ اصلانی تصریح کرد: متهم در تحقیقات تکمیلی و در مواجهه با دلایل و شواهد پلیسی به 26 فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد.

وی اظهار کرد: با تلاش مأموران از همه صحنه‌های سرقت بازسازی صحنه صورت گرفت، تعدادی از شکات شناسایی و متهم دستگیر شده نیز پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی آزادشهر با تقدیر از همکاری خوب مردم در راستای یاری کردن پلیس در پیشگیری و کشف جرایم، گفت: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

توقیف پژو 405 با بیش از 43 میلیون ریال خلافی

فرمانده انتظامی گالیکش از توقیف یک دستگاه خودروی پژو 405 با بیش از 43 میلیون ریال خلافی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ غلام رضایی اظهار داشت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای کنترل وسایل نقلیه عبوری در سطح شهرستان گالیکش، یک دستگاه خودروی پژو 405 را به دلیل ارتکاب تخلف رانندگی و سرعت غیرمجاز متوقف کردند.

وی ادامه داد: پس از اعمال قانون این وسیله نقلیه و انجام استعلام از مرکز اجرائیات پلیس راهور، مشخص شد این خودرو دارای 43 میلیون و 500 هزار ریال خلافی پرداخت نشده است.

سرهنگ رضایی تاکید کرد: بلافاصله در راستای اجرای ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل شد.
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار