رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرگز:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرگز گفت: در ایام محرم بیش از 50 روحانی بومی و اعزامی از شهر قم به مراکز دینی و فرهنگی شهرستان بندرگز فرستاده شدند تا مردم جامعه را از فلسفه قیام عاشورا آگاه سازند.

اعزام بیش از 50 روحانی به مراکز دینی و فرهنگی بندرگز

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام شعبان کشیری صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم بیش از 50 روحانی بومی و اعزامی از شهر قم به مراکز دینی و فرهنگی شهرستان بندرگز اعزام کردیم تا به اقشار مختلف جامعه فلسفه قیام عاشورا را بیان کنند.

وی تصریح کرد: با نزدیک شدن به ایام محرم‌الحرام دیوارهای تمامی مساجد، تکایا و حسینیه‌های شهرستان بندرگز سیاه‌پوش شدند و حال و هوای محرم در گوشه گوشه این شهرستان موج می‌زند.

* بیش از 50 روحانی به مراکز دینی و فرهنگی بندرگز اعزام شدند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرگز با بیان اینکه بیش از 50 روحانی به شهرستان بتدرگز اعزام شدند، ابراز کرد: بیش از 50 روحانی بومی و اعزامی از شهر قم به مراکز دینی و فرهنگی بندرگز اعزام شدند.

 کشیری در سال جاری شاهد شور و شعف جوانان و نوجوانان برای برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا بسیار ستودنی است و نسل جدید جامعه با برپا کردن خیمه‌های عزاداری سیدالشهدا، سیاه‌پوش کردن حسینیه‌ها و اماکن عزاداری در حقیقت رنگ و بوی محرم را قبل از ورود به این ایام به مشام مردم رساندند.

وی ماه محرم‌الحرام را سرآغاز زوال حاکمیت های فاسد خواند و خاطرنشان کرد: محرم تاریخ است اما نه تاریخ عادی و روزمره زندگی، محرم تاریخ یک تحول عمیق و یک انقلاب تاریخ‌ساز است.

*محرم فصل خلق حماسه‌های بی‌نظیر از فداکاری‌ها و رشادت‌ها است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرگز با بیان اینکه محرم ماه خداست، ابراز کرد: ماه محرم ماهی است که خون بهترین بندگان خدا در دست بدترین موجودات زمینی ریخته شد.

کشیری حماسه عاشورا را بی نظیر خواند و یادآور شد: محرم فصل خلق حماسه‌های بی‌نظیر از فداکاری‌ها و رشادت‌ها است و وج محرم ظهر عاشوراست هنگامی که دسته‌های عزادار با پرچم و علم‌ها به خیابان‌ها می‌آیند و عزاداران حسینی با سینه‌زنی و زنجیرزنی حال و هوای محرم را در شهر زنده می‌کنند تا یاد امام حسین و 72 تن از یاران باوفایش که با خون خودشان درخت اسلام را آبیاری کردند تا همیشه جاویدان بماند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرگز خاطرنشان کرد: روحانیون به مراکز دینی و فرهنگی شهرستان بندرگز اعزام شدند تا انگیزه قیام و شهادت، نقش دشمنان اسلام، نقش بدخواهان عزت اسلامی و نقش استکبار آن روز را به جوانان و نوجوانان و نسل جدید جامعه تبیین کنند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار