رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی:

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی از مهار حریق در منطقه «جهان‎نما» کردکوی خبر داد و گفت: علت آتش‎سوزی انسانی بوده است.

عامل آتش سوزی منطقه جهان نما سهل انگاری افراد بوده است

به گزارش گلستان24؛فتاح قاسمی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در کردکوی، با اشاره به وقوع حریق در منطقه «جهان‎نما» کردکوی، اظهار کرد: متأسفانه سهل‎انگاری مردم موجب شد بخشی از مراتع و جنگل‎های دست‎کاشت منطقه جهان‎نمای کردکوی طعمه حریق شود.

وی با بیان اینکه در اثر این آتش‎سوزی سه هکتار از مراتع و جنگل‎های دست‎کاشت سوزنی‎برگ طعمه حریق شد، گفت: علف‎های بلند، کمبود باران و ... موجب گسترش آتش‎سوزی شده بود اما خوشبختانه توسط نیروهای منابع طبیعی و با همت مردم بومی منطقه حریق مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی از وقوع آتش‎سوزی‎ در محدوده یزدان‎محله کردکوی طی شب گذشته (اولمهرماه‎جاری) خبر داد و افزود: آتش‎سوزی این منطقه که بر اثر سهل‎انگاری گردشگران به وقوع پیوست سطحی بود.

قاسمی با بیان اینکه در روز جمعه 31 شهریورماه‎جاری نیز بخشی از جنگل‎های کردکوی طعمه حریق شد، مطرح کرد: عامل انسانی علت این آتش‎سوزی بوده که با مشارکت نیروهای آتش‎نشانی و منابع طبیعی مهار شد و خسارت زیادی به همراه نداشت.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‎ای از آتش‎سوزی‎ها نتیجه عوامل انسانی و سهل‎انگاری افراد است، بیان کرد: متأسفانه درختان چنار مسیر کردکوی – گرگان به‎دلیل ته سیگار طعمه حریق شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال‎جاری بیش از 20 مورد آتش‎سوزی مراتع و جنگل‎های کردکوی رخ داده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه سوزاندن کاه‎وکلش، حریق در مزارع را رقم زد طوری که امسال فراوانی آتش‎سوزی مزارع کردکوی باورکردنی نبود و با روند افزایشی همراه بود.

قاسمی با باین اینکه مردم در حفاظت و نگه‎داری از منابع طبیعی دقت بیشتری داشته باشند، ابراز کرد: توان، امکانات و نیروی انسانی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محدود است که با توجه به این مهم نیازمند مشارکت و همراهی مردم است.

وی به مشارکت نیروهای منابع طبیعی کردکوی برای اطفای حریق در مراوه‎تپه و کلاله خبر داد و یادآور شد: در جریان وقوع آتش‎سوزی در شرق استان یک تیم مجهز از کردکوی برای اطفای حریق اعزام شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار