رئیس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی گفت: به لطف خداوند مجالس امام حسین (ع) از لحاظ کمیت مطلوب است اما هیئت‎های مذهبی باید در راستای کیفیت‎بخشی مراسمات تلاش کرد.

احترام ویژه هیئت‎های مذهبی به جوانان

به گزارش گلستان24؛حجت‎الاسلام غلامحسین محمودی، صبح امروز در گردهمایی طلایه‎داران عاشورایی که با حضور مسوولان شهرستانی، مبلغان، مداحان، مسؤولان هیئت‎ها و هیئت امنای مساجد برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، اظهار کرد: هیئت‎های عزاداری امام حسین (ع) که می‎خواهند در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد باید برخی مسائل را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه همه ما در نظام اسلامی زندگی می‎کنیم و پرچم‎دار نهضت بزرگ عاشورا و وابسته به شخصیت والای امام حسین (ع) هستیم مردم می‎خواهند در مجالس و هیئت‎های عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) با اهداف آن حضرت آشنا شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی با اشاره به اظهارات یکی از نظریه‎پردازان ژاپنی و سیاستمدار رژیم صهیونیستی، مطرح کرد: این سیاستمدار رژیم صهیونیستی گفته است تا زمانی که شیعه دو بال سرخ و سبز دارد نمی‎توان بر آن پیروز شد.

محمودی متذکر شد: در حالی که دشمن دو نشانه پرچم حسینی و انتظار امام عصر(عج) را عامل پیروزی بر ایران می‎داند وظیفه ما بسیار سنگین است و باید در راستای حفظ این دو مسیر تلاش کنیم تا به نسل‎های آینده برسد.

* تمام مجالس عزاداری امام حسین (ع) باید با محوریت روحانی برگزار شود

وی استفاده از اشعار و سخنرانی مناسب، چگونه برگزاری مراسم و ... را در ماه محرم مهم خواند و بیان کرد: همه مجالس و محافل عزاداری امام حسین (ع) باید با محوریت روحانی برگزار شود چراکه برنامه عزاداری هیئت‎های مذهبی زمانی با کیفیت خواهد بود که در رأس آن یک روحانی باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی با بیان اینکه عاشورا را سخنرانی، وعظ، خطابه و بیان تاریخ عاشورا حفظ کرد، گفت: جوان و نوجوان نباید امام حسین (ع) را در قالب پارچه، پرچم و ... ببیند بلکه باید در کنار خطابه یک عالم، امام حسین (ع) را بشناسد.

 محمودی با بیان اینکه وجود یک روحانی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) مساوی با خطابه، بیان تاریخ عاشورا و زنده‎ نگه‎داشتن واقعه کربلاست در واقع امر به معروف و نهی از منکر، دفاع از ارزش‎های الهی، دفاع از ولایت و نظام اسلامی باید از زبان یک عالم برخیزد و بر دل‎ها بنشیند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای نماز به شهادت رسید، تصریح کرد: به لطف خداوند مجالس امام حسین (ع) از لحاظ کمیت مطلوب است اما هیئت‎ها باید در راستای کیفیت‎بخشی مراسمات تلاش کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی با بیان اینکه عزت و استقلال امروز ما مدیون خون شهدا به‎ویژه شهدای مدافع حرم است، گفت: باید مجالس امام حسین (ع) با کیفیت برگزار شود.

محمودی افزود: هیئت‎های مذهبی برای هیأت ایجاد جاذبه کنند و برای جوانان احترام ویژه‎ای قائل شوند.

گفتنی است؛ در این گردهمایی معاون فرهنگی اداره‎کل تبلیغات اسلامی گلستان، امام جمعه کردکوی، فرماندار کردکوی، فرمانده انتظامی کردکوی و جمعی از مسؤولان شهرستانی حضور داشتند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار