مدیرکل هواشناسی گلستان از ادامه بارش های رگباری در استان خبر داد و گفت: از دوشنبه شب تاکنون بیشترین میزان بارش با 130 میلیمتر در روستای نامن کردکوی ثبت شده است.

 بارش 130میلیمتری در نامن کردکوی

به گزارش گلستان24؛نوربخش داداشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت که در موج جدید بارش ها که از عصر دوشنبه در نقاط مختلف استان آغاز شد بیشترین بارش ها در غرب و مرکز و کمترین آن در مناطق شرقی گلستان باریده است.
وی اضافه کرد: در برخی مناطق غرب استان در کمتر از 2 ساعت، 20 میلیمتر باران باریده است.
داداشی با اشاره به کاهش محسوس دما در استان همچنین از کاهش 12 درجه ای تا اواخر هفته جاری خبر داد و گفت: ناپایداری هوا که ازعصرگذشته استان را تحت تاثیر قرار داده ، تا روز چهارشنبه ادامه دارد.
به گفته وی؛ از ظهر فردا به تدریج شاهد کاهش ابر و ایجاد جوی پایدار در استان خواهیم بود، اما از بامداد پنجشنبه مجددا شاهد ناپایداری هوا و بارش در گلستان هستیم که این روند تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.
مدیر کل هواشناسی گلستان افزود: در موج دوم بارش ها از روز پنجشنبه تا عصر جمعه دمای هوای استان بطور متوسط تا 12 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.
داداشی یادآور شد: برای موج اول بارش ها اخطاریه صادر و به تمامی دستگاه های زیرمجموعه مدیریت بحران استان به منظور آمادگی هر چه بیشتر برای مقابله با حوادث طبیعی ارسال شده بود.
وی در خصوص وضعیت جوی استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: براساس آخرین نقشه های دریافتی ماهواره ای برای این روزها باران در سطح استان نداریم.
هوای گرگان مرکز استان گلستان هم اینک ابری، دمای هوا 21 درجه سانتیگراد و سرعت وزش باد هفت کیلومتر در ساعت است.
بارش های پراکنده همچنان درمناطق مختلف استان ادامه دارد. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار