مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در استان بیش از ۱۱ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در طرح کارورزی ثبت نام کرده اند.

جذب چهار هزار و 230 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در بنگاه های اقتصادی

به گزارش گلستان24؛ سعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، امروز (4 مهر) در جمع خبرنگاران گفت: سهمیه ای که در طرح کارورزی برای استان در نظر گرفته شد، جذب چهار هزار و 230 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در بنگاه های اقتصادی است.

 

وی افزود: اجرای کامل این طرح می تواند بخشی از مشکل اشتغال استان را برطرف کند زیرا جامعه هدف آن، فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: بیش از 11 هزار نفر از فارغ التحصیلان در این طرح ثبت نام کرده اند که اعتبارات لازم برای اجرای آن به استان داده شده است.

 

وی با بیان اینکه دولت در این طرح ماهانه 310 هزار تومان به عنوان حقوق برای کارورزان در نظر گرفته است، گفت: بخشی از حقوق کارآموزان و دو سال معافیت بیمه ای برای کارفرمایانی که در این طرح مشارکت می کنند، از سوی دولت پیش بینی شده است اما در تقاضا مشکل داریم.

 

مازندرانی با یادآوری اینکه سال گذشته 550 نفر در قالب طرح کارورزی در بنگاه های اقتصادی استان مشغول به کار شدند، اظهار کرد: به رغم اینکه سال گذشته استان پایلوت برای اجرای طرح بودیم و بهترین عملکرد را داشتیم اما امسال به رغم مشوق هایی که دولت در نظر گرفته، هنوز کار شروع نشده است.

 

وی با اشاره به حمایت بیمه ای دولت از کارفرمایان، گفت: اگر کارگاهی بخواهد فارغ التحصیلان دانشگاهی را جذب کند بدون آنکه دوره کاروزی را طی کند، به مدت یکسال بیمه آن را دولت پرداخت می کند. این کار با هدف تسهیل و روانسازی امر اشتغال است.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار