مدیر گروه زمین‌شناسی دانشگاه گلستان:

مدیر گروه زمین‌شناسی دانشگاه گلستان گفت: طی پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارت علوم پس از اخذ مجوز راه‌اندازی رشته زمین‌شناسی زیست محیطی در مقطع کارشناسی ارشد در سال گذشته در حال حاضر این رشته در دانشگاه راه‌اندازی و اولین دوره دانشجویان وارد دانشگاه شدند.

راه‌اندازی رشته زمین‌شناسی زیست محیطی در مقطع کارشناسی ارشد در استان

به گزارش گلستان24؛حامد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: زمین‌شناسی زیست محیطی عبارت است از مفهوم ویژه‌ای از زمین‌شناسی که در ارتباط با پدیده‌های زمین، منابع آن و ویژگی‌های مهندسی مواد زمین، مسئولیت حفاظت از سلامتی انسان و اکوسیستم‌های طبیعی منتج از واکنش‌های بیوشیمیایی و ژئوشیمیایی حاصل از فعالیت‌های زیستی انسان بر محیط اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین مسئول حفاظت انسان از بلایای طبیعی (مخاطرات زمین) مانند سیل، توفان، گردباد، زلزله، فرونشست، خاک‌های مسئله‌دار، فروچاله‌ها و زمین لغزش نیز است.
 مدیر گروه زمین‌شناسی دانشگاه گلستان گفت: یک زمین‌شناس زیست محیطی در اجرای مناسب پروژه‌های مرتبط با مسائل زیست محیطی مسئول بررسی و ارزیابی شرایط محیط زمین است. رضایی خاطرنشان کرد: زمین‌شناسی زیست محیطی در سه حوزه زمین‌شناسی مهندسی، زمین‌شناسی پزشکی و زمین‌شناسی اقتصادی نقش دارد و یک گرایش بین رشته‌ای است و با بکارگیری مبانی حوزه‌های تخصصی فوق به مسائل مخاطره‌آمیز سلامت آدمی و خسارت در سکونتگاه‌ها و جایگاه‌هایی که در ارتباط مستقیم فعالیت آدمی با محیط قرار دارد، می‌پردازد ولی یک مهندس در مواجه با هر کارعملی، به راه حل، طراحی و ساخت خواهد پرداخت.  

وی ادامه داد: ارتباط منطقی و قابل فهم و کاربردی از اطلاعات یکی و نیازهای دیگری وظیفه زمین‌شناس زیست محیطی است، زمین‌شناسی مهندسی بر تأثیر مخاطرات زمین بر سازه‌های مهندسی و خواص مهندسی مواد ارتباط دارد ولی زمین‌شناسی زیست محیطی عمدتا بر تأثیر مخاطرات زمین بر سلامت انسان مربوط می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار