استاندار گلستان:

استاندار گلستان با اشاره به قطاری که چند روز پیش از کشور چین حرکت کرده است، گفت: قطار کانتینری چین به مقصد جمهوری اسلامی ایران با حمل اولین محموله، پنجشنبه(۶ مهر) وارد مرز ریلی اینچه برون گلستان خواهد شد.

6 مهر ورود اولین محموله به مرز ریلی اینچه برون گلستان

به گزارش گلستان24؛حسن صادقلو، استاندار گلستان، ظهر امروز (5 مهر)، گفت: این قطار حرکت خود را (14 شهریور) از منطقه «این چوآن» از ایستگاه «ینگ چان چین»کشور چین آغاز کرده و با 51 واگن و طی مسافت 2 هزار و 700 کیلومتر به ایران خواهد آمد.

 

وی با اشاره به قطاری که چند روز پیش از کشور چین حرکت کرده است، گفت: قطار کانتینری چین به مقصد جمهوری اسلامی ایران با حمل اولین محموله پنجشنبه (۶ مهر) وارد مرز ریلی اینچه برون گلستان خواهد شد.

 

صادقلو با اشاره به اینکه این قطار از کشورهای قزاقستان و ترکمنستان عبور کرده است، یادآور شد: تعدادی از واگن ها در مسیر تخلیه شده اند و باقی واگن ها در گرگان و گمرک شهرستان شهریار تخلیه خواهد شد.

 

وی افزود: قطارهای کانتینری که از این پس وارد کشور می شوند یا به مقصد ایران، یا ترکیه و اروپا و یا به مقصد بندرعباس و آبهای آزاد خواهند رفت.

 

لازم به ذکر است، در آئین استقبال از ورود نخستین قطار کانتینری کشور چین به گمرک اینچه برون شهرستان گنبدکاووس، محمدی معاون بهره برداری راه آهن کشور، صادقلو استاندار گلستان و مدیران ارشد استان گلستان و تجار منطقه حضور خواهند داشت.

 

گفتنی است، در حال حاضر بسیاری از محصولات کشور چین با قطار از گمرک سرخس واقع در خراسان رضوی یا با استفاده از کشتی در جنوب ایران وارد کشورمان می شود.

 

راه آهن ترانزیتی ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان در آذر ماه ۱۳۹۳ با حضور روسای جمهوری سه کشور در مرز اینچه برون گلستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار