مدیرعامل موسسه مهرآفرینان گنبدکاووس:

مدیرعامل موسسه مردم نهاد مهرآفرینان جوان گنبدکاووس با اشاره به پراکندگی و تغییر هفتگی پاتوق‌های مصرف مواد مخدر، گفت: نیازمند مشاوره سیار و خودرویی در پاتوق‌های مواد مخدر هستیم.

ساعت کار مراکزDIC باید تغییر کند/ نیازمند مشاوره سیار و خودرویی در پاتوق‌های مواد مخدر هستیم
به گزارش گلستان 24 ؛ سید محمد حسینی ظهر امروز در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس در فرمانداری ویژه این شهرستان با اشاره به قرار گرفتن در ماه محرم و ایام عزاداری و سوگواری حضرت ابا عبدالله (ع) و یاران باوفایش، اظهار کرد: آنچه در این سالها و در طول عمر مختصر خود آموخته‌ام به طور خلاصه این است که همه امور سخت و به ظاهر نشدنی را با توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و توکل به خدای متعال می‌توان به سرمنزل مقصود رساند و تنها آنچه در این مسیر مهم و اساسی است ناامید و تسلیم نشدن در برابر کارهاست.

وی با بیان اینکه باید ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه برخی اقدامات عملیاتی خود بازنگری کند، افزود: امروز پراکندگی گروه هدف در مقابله با شیوع مواد مخدر و تلاش برای بهبود یافتگی دیگر تنها در پاتوق‌های مصرف مواد مخدر نیست و بسیاری از افراد به راحتی در منازل مشغول مصرف موادمخدر حتی به صورت دسته جمعی هستند.

مدیرعامل موسسه مردم نهاد مهرآفرینان جوان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه باید در ساعات کار مراکز DIC تغییراتی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: تمامی 16 مرکز DIC در گنبدکاووس مشابه ساعات اداری نهادها و ادارات در شهرستان فعالیت می‌کنند و عملا نمی‌توانند بخشی از افراد را که مشغول به کار اداری یا خصوصی در این زمان هستند تحت پوشش و حمایت قرار دهند.

حسینی با اشاره به اینکه باید در میان افراد مبتلا به اعتیاد به ویژه افرادی که دارای شغل دولتی هستند اعتماد نسبت به مراکز درمانی و مشاوره‌ای را ایجاد کرد، ادامه داد: برخی از مبتلایان به اعتیاد که در ادارات دولتی شاغل هستند از حضور در مراکز درمانی می‌ترسند و هر چند تعداد این افراد بسیار کم و شاید به تعداد انگشتان دست باشد اما باز هم باید نسبت به آن تدبیری اندیشیده شود.

وی با یادآوری موضوع پراکندگی جغرافیایی و مکانی پاتوق‌ها و مراکز مصرف مواد مخدر به صورت گروهی در شهرستان گنبدکاووس، تصریح کرد: به نظر بنده نیاز هست بخشی از خدمات به صورت سیار و خودرویی به افراد گروه هدف ارائه شود.

مدیرعامل موسسه مردم نهاد مهرآفرینان جوان گنبدکاووس با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان و ورود ماموران انتظامی به پاتوق‌های معتادان برای دستگیری افراد متجاهر، اضافه کرد: به دلیل ترس از دستگیری، این پاتوق‌ها مدام تغییر مکان می‌دهند و ما نیز باید هر هفته شناسایی‌های جدید را برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و درمانی ارائه دهیم و علاوه بر آن مراجعه افراد به کمپ نیز برای چند روز و گاهی یک هفته به شدت کاهش می‌یابد.

حسینی با تاکید بر اینکه موسسه مردم نهاد مهرآفرینان جوان گنبدکاووس در سالهای اخیر توانسته کمک خوبی برای بخش دولتی شهرستان باشد، افزود: فعالیت در حوزه شناسایی افراد دارای بیمار عفونی و جسمی و انتقال به مراکز درمانی، ارائه خدمات اسکانی و تغذیه‌ای، ارائه خدات مشاوره‌ای، توزیع لباس تمیز و مواد شوینده تنها بخشی از خدمات این موسسه است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار