مسئول کانون مداحان و شعرای آئینی گلستان :

مسئول کانون مداحان و شعرای آئینی گلستان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته بسیاری از خرافه ها و پیرایه ها در ایام محرم کاهش یافت.

بسیاری از خرافه ها و پیرایه ها در ایام محرم کاهش یافت

به گزارش گلستان 24؛ حسین کبیر، مسئول کانون مداحان و شعرای آئینی استان گلستان، امروز(6 مهر) در جمع خبرنگاران استان گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم برنامه های متعددی در دستور کار ما قرار گرفت.

 

وی افزود: برگزاری ایستگاه های صلواتی، معرفی مداحان به منظور مدیحه سرایی و مرثیه خوانی ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) در این ایام و سرکشی از هیئت های مذهبی از جمله برنامه های این کانون محسوب می شود که در این ایام به آن پرداختیم.

 

کبیر اظهارداشت: استفاده از منابع معتبر، مستند، دور از پیرایه ها و آسیب ها از دیگر برنامه های کانون مداحان محسوب می شود که در این ایام مورد توجه قرار گرفت و توانستیم بسیاری از خرافه ها و پیرایه ها را در ایام محرم کاهش دهیم.

 

وی از برگزاری پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی و خادمان حسینی در اصفهان خبر داد و تصریح کرد: در این دوره از اجلاس حاج حجت الله شاطری پدر شهید منصور شاطری از شهرستان علی آباد کتول به عنوان پیرغلام ملی از استان گلستان شناخته شدند.

 

مسئول کانون مداحان و شعرای آیینی گلستان در خصوص ساماندهی مراسم ختم خوانی، گفت: این موضوع جزو برنامه های آینده کانون به شمار می آید که بسیار مورد توجه است.

 

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت های برجسته کانون مداحان معرفی مداحان و حضور آنان در خارج از کشور که تا کنون این کانون توانسته مداح به کیش، مالزی و محرم امسال به فیلیپین اعزام کند.

 

کبیر یادآور شد: مداحان و شعرای آئینی باید اطلاعات خود را در سامانه طوبی ثبت و درج کنند که با بررسی های انجام شده تا کنون 200 نفر از مداحان گلستانی در این سامانه ثبت ‎نام کردند.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار