مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان:

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: گرگان وگالیکش بیشترین مشکل را در مناسب سازی مبلمان شهری ویژه جانبازان و معلولان دارند.

مناسب سازی اماکن عمومی برای استفاده جانبازان و معلولان

به گزارش گلستان24؛ محمد حمیدی، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان امروز در جمع خبرنگاران گفت: کمیته مناسب سازی مبلمان شهری در معاونت عمرانی استانداری تشکیل و در سه چهار سال اخیر کارها در این زمینه آغاز شده است.

 

وی افزود: مناسب سازی مبلمان شهری از جمله موضوعاتی است که شهرداری ها وشوراهای شهر باید نسبت به آن حساسیت داشته باشند.

 

حمیدی بیان کرد: تأکید براین است که اماکن عمومی بویژه ساختمان های تجاری، مجتمع های مسکونی بزرگ باید برای استفاده جانبازان و معلولان مناسب سازی شوند.

 

وی گفت: در این کار اولویت نخست هم بر روی ساختمان های شهرداری است تا حداقل رمپ هایی برای تردد این افراد ایجاد شود.

 

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ادامه داد: هنوز بسیاری از شهرهای استان مشکلات زیادی در زمینه مناسب سازی مبلمان شهری دارند اما بیشترین مشکلات در شهرهای گرگان و گالیکش دیده می شود.

 

شهرداری ها به دنبال منابع مالی پایدار باشند

حمیدی با بیان اینکه نگهداری شهرها نیازمند هزینه است، گفت: شهر مانند خانه بوده و دارای استهلاک است. دولت هر روز کمک های خود را به شهرداری ها کم می کند تا بتوانند روی پای خود بایستند ولی از سوی دیگر قوانین مربوط به شهرداری ها را تقویت می کند تا با افزایش دریافتی شهرداری ها بتوانند موفق تر عمل کنند.

 

وی افزود: هر شهری تعامل بیشتری با شهروندان داشته باشد، تمیزتر، بهتر و ایده آل تر خواهد بود.

 

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری با بیان اینکه بسیاری از شهرها به ویژه شهرهای کوچک دارای مشکلات مالی هستند، گفت: دولت لوایح جدید مدیریت خدمات کشوری را در دستور کار قرار داده که در دستور بررسی کمیسیون ها قرار دارد تا منابع پایدار شهرداری ها با اتکا به قانون ایجاد شود.

 

وی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در این لوایح به آن پرداخته شده مجازات های سخت گیرانه برای کسانی است که حق و حقوق شهرداری ها را نمی پردازند.

 

حمیدی گفت: خیلی از شهرداری ها طلب های زیادی از شهروندان دارند که بخشی از آن به دلیل عدم تمکن مالی است اما بخش اعظمی از آن به ناتوانی مدیریت شهری و نقص قانون برای وصول مطالبات مربوط است.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار