مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از تولید٢٥ نمایش تعزیه و بیش از ٥٠ اجرا در دهه محرم امسال خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در شهر و روستای استان اجرا شد.

تولید٢٥ نمایش تعزیه در استان

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، افزود: در این ایام نمایش تعزیه و بازسازی خیمه سوزان واقعه عاشورا در نقاط مختلف استان اجرا شد.

وی به اجرای تعزیه "روز عاشورا" در روستای نصرآباد، "عصر عاشورا" در انبار الوم آق‌قلا اشاره کرد و گفت: تعزیه "روز عاشورا" و "طفلان مسلم" در روستای نراب و کاشیدار آزادشهر به نمایش درآمد.

حجت‌الاسلام فضیلت به تعزیه‌خوانی روستای جلین اشاره کرد و گفت: ٢نمایش تعزیه و مراسم خیمه سوزان ظهر عاشورا هم در گرگان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: مراسم تعزیه "روز عاشورا" در روستای سوته ده و کارکنده بندرگز از دیگر اجراهای این ایام به شمار می‌روند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، تعزیه‌خوانی "عصر عاشورا" در روستای امین‌آباد سد وشمگیر آق‌قلا، تعزیه "واقعه عاشورا" در محله کلوکن خان ببین، "تب عشق" در روستای نصرآباد و تعزیه "حضرت علی‌اکبر(ع)" در روستای نامتلو رامیان ازجمله برنامه‌های مذهبی دهه محرم بوده است.

وی به مراسم تعزیه‌خوانی "حضرت ابوالفضل" در روستای قوینلی گنبدکاووس اشاره کرد و افزود: نمایش "صحرای خونین" در گنبد و آزادشهر اجرا شد.

حجت‌الاسلام فضیلت به اجرای تعزیه "روایت عطش عشق" در گرگان اشاره کرد و گفت: این نمایش به کارگردانی رشید نصیری است که از دهم تا دوازدهم مهرماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

وی اجرای تعزیه در تکیه هنرمندان حوزه هنری استان را نیز از دیگر فعالیت‌های هنری این اداره کل اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه تعزیه‌خوانی را شبیه‌خوانی واقعه کربلا و تداعی عینی و ذهنی قیام حسینی برای مردم دانست و تصریح کرد: در این نمایش‌ها تلاش می‌شود تا سلحشوری‌ها و مصائبی که بر سیدالشهدا و خاندان ایشان رفته به‌نوعی به تصویر کشیده شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار