مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان از افتتاح سیزدهمین نمایشگاه ماشین‌آلات، ادوات و نهاده‎های کشاورزی در استان خبر داد.

حضور 17استان کشور در نمایشگاه ماشین‎آلات کشاورزی

به گزارش گلستان24؛عیدمحمدفاروقی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: سیزدهمین نمایشگاه بین‎المللی ماشین‎آلات، ادوات و نهاده‎های کشاورزی عصر امروز 11 مهر ساعت 14  با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح می‎شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه تا 14 مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‎المللی استان جنب روستای محمدآباد دایر است.

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج و توسعه ماشین‎ها، ادوات و نهاده‎ها در بخش کشاورزی به ویژه انتقال فن‎آوری و به کارگیری فن‎آوری‎های جدید عنوان کرد و افزود: سیزدهمین نمایشگاه ماشین‎آلات، ادوات و نهاده‎های جهاد کشاورزی یکی از بزرگترین نمایشگاه‌هایی است که تاکنون در این استان برگزارشده است و استقبال واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی بیانگر ان است که در گلستان پتانسیل برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی وجود دارد.

فاروقی با اشاره به ساعات بازدید از نمایشگاه خاطرنشان کرد: ساعات بازدید از ساعت 15 عصر تا 21 شب است و یکی از ویژگی‎های خاص در این نمایشگاه برگزاری شوهای علمی از ساعت 16 تا 18 عصر در فضایی از نمایشگاه که برای این منظور فراهم شده است می‎باشد در واقع در این برنامه تولیدکنندگان به معرفی کالا و خدمات می پردازند، همچنین به صورت عملیاتی طرز استفاده از کالای خود را به نمایش می‎گذارند.

*حضور 17استان کشور در نمایشگاه ماشین‎آلات، ادوات و نهاده‎های کشاورزی

وی گفت: بیش از 90 درصد نیاز ماشین‌آلات و ادوات در داخل کشور تولید می‎شود و بیشتر ماشین‎های سنگین همچون کمباین وارداتی هستند.

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در این نمایشگاه بیش از 17 استان کشور و همچنین شرکت‎های داخلی که نماینده شرکت‎های خارجی در داخل کشور هستند نیز حضور دارند.

فاروقی با اشاره به برنامه‎های سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه و ارتقای بحث مکانیزاسیون گفت: یکی از برنامه‎های مهم جهاد کشاورزی استان در این راستا آموزش و ارتقا دانش بهره‎برداران کشاورزی است چرا که معتقد هستیم ورود تکنولوژی با دانشی که بهره‎برداران فرا می‎گیرند در توسعه کمی، کیفی و بهبود کیفیت اثرگذار است و جایگاه مهمی در تولید خواهد داشت.

وی اذعان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان توفیقات خوبی در بحث ارتقا مکانیزاسیون کسب کرده است از جمله رتبه اول خرید تراکتور، ریزدانه‎کار و کارنده ، رتبه دوم خرید کمباین و رتبه دوم جذب اعتبارات در بخش مکانیزاسیون که همه نشان‌دهنده این است که عزم و تلاش جدی برای ارتقا بخش مکانیزاسیون در استان وجود دارد.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار