معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان مطرح کرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اجرای سطح ۳ نظام ارجاع الکترونیک در ۲ شهرستان استان گلستان گفت: با نظام ارجاع فرصت خدمات بیشتر به بیماران از سوی پزشکان ایجاد می‌شود.

فرصت خدمات بیشتر به بیماران با نظام ارجاع الکترونیک

به گزارش گلستان 24، محمدرضا هنرور صبح امروز در جلسه هئیت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اظهار داشت: ارجاع طرح نظام الکترونیک در 10 استان کشور به صورا پایلوت در نظر گرفته شده و استان گلستان، استان پیشرو در اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: در 3 شهرستان علی‌آبادکتول، آق‌قلا و بندرترکمن این طرح اجرا شده و امید داریم در یک بازه زمانی به نتایج لازم دست پیدا کنیم.

هنرور افزود: نقش ارجاع در استان گلستان در نظر گرفته شده و ساختار مدیریتی برای آن تدارک دیده‌ایم.

وی، پشتیبانی فنی و سخت‌افزاری طرح نظام ارجاع الکترونیک را حائز اهمیت دانست و افزود: پزشک ما در سامانه ناب اگر بخواهد بیمار را ارجاع دهد باید احراز هویت داشته باشد و باید از سامانه ثبت احوال تائیدیه دریافت کنیم و همچنین با سازمان بیمه باید مرتبط باشیم تا کد ارجاع برای بیمار اخذ شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: نیاز است چندین سامانه در نظام ارجاع استاندارد در نظر گرفته می‌شد تا اطلاعات بیمار قابل تبادل باشد.

هنرور با بیان اینکه به بیمارستان وظیفه نوبت‌دهی سپرده شده، تاکید کرد: براساس تشخیص پزشک سطح 2 نظام ارجاع برای بیمار در نظر گرفته می‌شود و بیمار به پزشک متخصص معرفی می‌شود.

وی تاکید کرد: تلاش کردیم از مسیرهای مختلف، اطلاعات درباره نظام ارجاع الکترونیک را در اختیار مردم قرار دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: همراه کردن فرمانداران، بخشداران و دهیاران در تحقق نظام ارجاع الکترونیک باید مورد توجه قرار گیرد و در بیمارستان‌ها نیز یک هدایت‌کننده نظام ارجاع در نظر گرفته شده است.

هنرور افزود: با نظام ارجاع فرصت خدمات بیشتر به بیماران از سوی پزشکان ایجاد می‌شود.

وی به توسعه زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: در 2 شهرستان بزرگ استان گلستان با توجه به اینکه سطح 3 نظام ارجاع الکترونیک را در بر می‌گیرد امید داریم تا پایان سال کامل شود.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار