نماینده ولی فقیه در گستان:

نماینده ولی فقیه در گستان گفت: مناطق مرزی گلستان نیازمند توجه مسئولان کشوری در حوزه درمان هستند.

مرزنشینان گلستانی در حوزه درمان نیازمند توجه مسئولان کشوری هستند

به گزارش گلستان 24 ،آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس بیمه سلامت کشور و هیئت همراه که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: بهتر است برای جابه جایی مکان بیمارستان پنج آذرفکری می‌شد چراکه این بیمارستان به دلیل بار درمان زیادی که برروی دوشش قرار گرفته است بسیار شلوغ و پررفت و آمد شده است.

وی با انتقاد از رفتار برخی بیمارستان‌های خصوصی اظهار کرد: گاهی وقت‌ها در برخی از بیمارستان‌های خصوصی اول ورود بیمار به بیمارستان انتهای قضیه را نگاه می‌کنند و بیمار را در مسیری قرارمی دهند که درآمد بیمارستان بیشتر شود که این کار زشت و بدی است.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: برخی بیماران را دیده‌ام که طرح سلامت گلایه می‌کنند و نمی‌دانم آیا این گلایه‌ها به جاست و یا نه شاید اگر مردم شرایط را بدانند وضعیت را درک کنند گلایه کمتری داشته باشند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه طرح نظام ارجاع الکترونیک بسیار خوب است، اظهار کرد: مردم باید از مزیت‌های این طرح آگاه باشند و اجرای این طرح هم باید به گونه‌ای باشد که طبق فرمایش رهبری مردم به جز موضوع بیماری به چیز دیگری فکر نکنند.

دیدار جمعی از علمای کشور عراق با آیت الله نورمفیدی

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت از ابتدای اجرای طرح توقعی در جامعه ایجاد کرده است که هنوز به نقطه مطلوب از نگاه مردم نرسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با اشاره به سفری که چندی پیش به مناطق مرز نشین داشت، گفت: چند سال پیش بیمارستان صحرایی در منطقه ترکمن صحرا برپا شد و وزیر بهداشت هم در این منطقه حضور پیدا کرد و وضعیت افرادی که از راه دور به این بیمارستان صحرایی مراجعه کردند بسیار دلخراش بود و نیاز است مسئولان کشوری به وضعیت این مردم رسیدگی کنند.

امام جمعه گرگان دسترسی به بیمارستان و مراکز درمانی در برخی نقاط مرزی گلستان را سخت توصیف کرد و افزود: برخی از این مردم بیش از صد کیلومتر با مراکز درمانی فاصله دارند.

وی تصریح کرد: نباید جوری عمل کنیم که توقع مردم را بالا ببریم و بعد نتوانیم پاسخگوی نیاز آن‌ها باشیم که نتیجه‌اش بدبینی و نارضایتی مردم می‌شود.

آیت الله نورمفیدی افزود: در برهه‌ای از زمان بیمارستان یک هزار تخت خوابی در شهرهای گرگان و گنبدکاووس وعده داده شد و حتی بحث شهرک سلامت و توریست درمانی در گرگان مطرح بود اما وزیر بهداشت در پاسخ به من گفت من به کسی وعده‌ای ندادم و هر کسی مجوز بخواهد این مجوز صادر خواهد شد.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار