هم‌زمان با سراسر کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: هم‌زمان با سراسر کشور 29 خانه بهداشت در استان افتتاح شد.

افتتاح 29 خانه بهداشت در گلستان

به گزارش گلستان 24،  تقی ریاحی صبح امروز در آیین افتتاح خانه‎های بهداشت گلستان که هم‌زمان با افتتاح متمرکز یک‌هزار خانه بهداشت کشور در روستای نودیجه برگزار شد، اظهار کرد: مراحل ساخت 14 خانه بهداشت در حال اتمام است که در کمتر از 40 روز قبل از هفته سلامت و در واپسین روزهای امسال به چرخه خدمت اضافه خواهد شد.

وی از تکمیل 70 خانه بهداشت با انجام اقدامات حصارکشی و محوطه‎سازی خبر داد و تصریح کرد: بیش از 116 خانه بهداشت در استان گلستان ساخته و تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت نویدبخش اقدامات استوار در بخش بهداشت و درمان بوده است، افزود: کاهش سهم مردم در هزینه‎های سلامت در بخش‎های دولتی و خصوصی توانسته دغدغه مردم را در مراجعات پزشکی و درمانی برطرف کند.

ریاحی با بیان اینکه بحران دسترسی مردم به داروها یک مسئله آزاردهنده بود که با تکمیل اتفاقات در سطح زنجیره درمان برطرف شد، ادامه داد: بهبود کیفیت در حوزه درمانی در اولویت برنامه‌های وزارت بهداشت قرار دارد.

به گفته وی، استقرار پزشکان مقیم متخصص، باز توزیع متخصصان، بهره‎برداری از مجتمع و کلینیک‎های مختلف، تجهیز بیمارستان‎ها و افتتاح پروژه‎های نیمه‎تمام از مهم‌ترین اتفاقات در بخش بهداشت و درمان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: فاز دوم و تکمیلی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) انجام شد و افتتاح قریب‎الوقوع در بیمارستان‎های در حال تکمیل شهرستان بندرگز در دستور کار قرار دارد.

ریاحی بر ضرورت تکمیل زنجیره خدمات بهداشتی در آسیب‎پذیرترین نقاط استان و کشور تاکید کرد و ادامه داد: افتتاح یک‎هزار خانه بهداشت در کشور نشان از عزم وزارت بهداشت دارد.

وی تاکید کرد: اگر در زیرساخت‎های بهداشت روستاها و مراکز درمانی در شهرهای کوچک به خوبی عمل شود می‎توان از سردرگمی حوزه خدمات درمان در راستای طرح تحول سلامت به آرامش رسید.

ریاحی بهره‎برداری خانه‎های بهداشت در استان را ماحصل همکاری استانداری گلستان، دانشگاه علوم پزشکی استان و کمیته امداد امام خمینی ذکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر اینکه توجه به مراکز درمانی و مراکز جامع سلامت در اولویت برنامه‎های سال 94 این دانشگاه قرار دارد، گفت: تلاش داریم تا بسیاری از پروژه‎ها را به سرانجام برسانیم و در لایه‎های خدمات درمانی زنجیره خدمات بهداشت را در قالب نظام ارجاع تضمین ارائه خدمت داشته باشیم./ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار