معاون وزیر بهداشت:

معاون بهداشت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: تکمیل زیرساخت های طرح نظام ارجاع الکترونیک در روستاهای کشور نیازمند 3هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار است .

 اجرای طرح نظام ارجاع و نوبت دهی الکترونیک برای اولین بار در گلستان

به گزارش گلستان 24؛علیرضا رییسی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده ، فازهای اول و دوم این طرح در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت تا دو سال آینده اجرا می شود که امیدواریم در زمان مناسب پیش نیازهای اولیه آن را فراهم کنیم. 
وی بیان کرد: اجرای طرح نظام ارجاع و نوبت دهی الکترونیک در 10 استان کشور مورد نظر وزارت بهداشت بود که در هم اکنون گلستان به عنوان اولین استان با طراحی سامانه اختصاصی ، اجرای آن را آغاز کرده است . 
معاون وزیر بهداشت افزود: به زودی اجرای این طرح در استان های زنجان و اردبیل و در آینده نزدیک در همه استان های کشور اجرا می شود که امیدواریم نتیجه توسعه و گسترش اجرای این طرح ، افزایش خدمات سلامت و بهداشت به مردم با کمترین هزینه و دشواری باشد. 
رییسی ادامه داد: تاکید وزارت بهداشت بر الکترونیکی کردن نوبت دهی و رصد مراحل گوناگون درمان بیماران ، جلوگیری از کاهش وقت ، مراجعات مکرر و صرفه جویی در هزینه هایی مانند خرید چندباره دارو و انجام آزمایش های مشابه است. 
وی گفت: باید تلاش کنیم برای جلوگیری از سردرگمی و ایجاد دردسر برای مردم ، آسیب ها و معضلات این طرح را به حداقل رسانده و لذت دریافت خدمات پزشکی روزآمد را نصیب مردم کنیم. 
معاون بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مراحل بعدی اجرای طرح نظام ارجاع و نوبت دهی الکترونیک شامل شهرهایی با جمعیت زیر 50هزار نفر می شود که با تکمیل زیرساخت ها ، رسیدن به این هدف در دستور کار قرار دارد. 
وی اضافه کرد: تجربه کشورهای اروپایی مجری این طرح نشان می دهد تکمیل و پوشش کامل این طرح در کشور به زمان بیشتری احتیاج دارد اما تلاش می کنیم با بومی سازی تجربیات دیگر کشورها ، کمتر از زمان پیش بینی شده همه مردم را از مزایای این طرح بهره مند کنیم. 
رییسی ادامه داد: طرح نظام ارجاع و نوبت دهی الکترونیک در 5 فاز طراحی شده که به نظر می رسد با شرایط موجود و زیرساخت هایی که در حال فراهم شدن است تا 15 سال آینده همه مراحل و فازهای آن به طور کامل در کشور اجرا شود . 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار